OpenSSL Private Key

Tags:    diverse

Hej udviklere,

Jeg har brug for at få sikret en af mine sites, lidt ud over det sædvanelige. Gerne noget med noget SSL certifikat som er privat, og i den forbindelse faldt jeg over OpenSSL som så vidt jeg har kunne læse mig til har netop denne funktionalitet. Det skulle gerne være sådan at folk ikke får lov at komme ind på siden hvis ikke de har tilføjet certifikatet til deres browser eller noget i den retning.

Er der nogle som har leget med det, og kan fortælle mig lidt om hvordan det bruges?

Setup:
Linux m. Apache2 og hvad der ellers høre til en webserver.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Frank,
jeg håber du har fået løst dit problem, da det efterhånden er en del tid siden du har oprettet spørgsmålet, men jeg vil alligevel lige svare på det.

Når du nu kører Apache, er det forholdsvist simpelt at benytte OpenSSL til at verificere certifikater.

Loke her fra udvikleren har skrevet en ganske udemærket tutorial til det, som jeg selv har benyttet med den almindelige digitale signatur vi har herhjemme, du kan finde guiden her: http://www.udvikleren.dk/PHP/Article.aspx/307/

Hej Ken,

Ja havde fået løst problemet, tak for påmindelsen om at tråden stadig var åben :-)

Hey Frank,
det er godt at høre!
og var så lidt ;)

t