tøm tabel automatisk på et tidspunkt

Tags:    php

<< < 12 > >>
Er det muligt at lave en php kode, som kan tømme en tabal i min mysql database klokken 24 f.eks. automatisk?

20 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så lyder det ikke til og være noget særligt seriøst du er i gang med?

Hvis det er tilfældet kan du ligeså godt bare sige der skal udføres noget kl 24 hver dag med php.

At det så er en forfærdelig løsning er en anden ting :-)

Min tilgang er måske mere at stille dig spørgsmålet: Hvorfor vil du tømme den? Had er der i den tabel der absolut skal tømmes? Kan du ikke "bare" finde en nøgle, dato eller lignende og differentiere på? Eller lade det første script der kører efter klokken 24:00, se om der er ugyldigt data i tabellen og så slette det eller indsætte i en tabel hvornår du sidst har kørt opdatering og om det er nu der skal slettet...

kort sagt, spil de kort du har fået!

Nåå... Altså du kan ikk gøre det så, hver enkel installation af CMS'et har et cronjob, det er jo afhængigt af hosten. Men du kan gøre det ved hjælp af brugere. Når en bruger kommer ind på siden, bliver din serverside kode jo kørt. Derfor kan du jo tjekke hvad tiden er og derudfra slette eller lade tabellen være... :)

Det her er nok et dumt spørgsmål, men hvorfor i det heletaget registrer ip, hvis du vil sørge for at en kendt bruger kun kan få point en gang i døgnet behøver du kun hans id og tiden hvor han sidst fik point, at blande ip ind i det gør jo bare at han kan få ligeså mange point so han har maskiner tilgængelige, ret mange på en skole f.eks.

Den letteste og dermed mest fornuftige ville efter min overbevisning være bare at lave en kolonne i din bruger tabel der holder tiden for sidste point brugeren fik.

Så burde følgende query gøre alt:
mysql_query("UPDATE `brugere` SET point = point + 1,tid=".now()." WHERE brugernavn = '$_GET[id]'" AND tid<=".(now()-86400));

Er det muligt at lave en php kode, som kan tømme en tabal i min mysql database klokken 24 f.eks. automatisk?

Dette kan ikke gøres vha. PHP alene, da php delen kun vil blive kørt hvis nogen besøger siden.

Prøv at kigge lidt på Cronjobs, det skulle vist være en mulig løsning for dig.

Har bare det problem at mit webhotel ikke understøtter cronjobs...

Du kan evt. bruge en side som http://www.cronjobs.org/ så, ved ikke hvor stabile de er dog, har ingen erfaring med dem selv.

Er sgu for nærig til at give penge for det..

Selve projektet er ikke lige så seriøs endnu, da det bare er et CMS system jeg vil have liggende på min computer :). Så det er ikke noget der ligesom skal "ud" på nettet endnu.

Er sgu for nærig til at give penge for det..

Såvidt jeg kan se koster det kun penge hvis man vil have et cron job der køres hvert 5. minut, jeg har dog som sagt ikke testet det, da jeg selv har cron jobs tilgængelig på min host

<< < 12 > >>
t