wysiwyg virker ikke som den skal.

Tags:    javascript

Som overskriften siger så virker min wysiwyg ikke, man kan godt skrive i den, men man kan ikke lave fed, kursiv, Understreget og forskellige tekst størelser, min koder er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og her er et link til siden med problemet http://itgeeks.wep.dk/567test567/admin/Editor.html
Hvad gør jeg forkert?

33 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har både et textarea og en iframe med id="editor".. Det kan nok forvirre det hele lidt.. :)

og også "uloveligt" ifølge XHTML 1.0

og også "uloveligt" ifølge XHTML 1.0

Ja, men det iframe sådan set også... Men en nødvendighed for en editor...

Og så kaldte (okay så hentydede) mig for at være en doven udvikler før. Hvad nytter standarderne hvis ingen følger dem?

Henrik, der er mange standarder... Der er altså ikke kun XHTML 1.0 og 1.1... Der findes altså også HTML 4.0 som er den der er mest brugt. Jeg er også modstander af HTML 4.0, og elsker personligt XHTML syntaxen, men det er altså ikk muligt at lave et iframe i XHTML 1.0 (I hvert fald ikke i strict, og de andre er bare dårlige undskyldninger for ikke at gide at lave sin kode ordentlig... Måske bortset fra frameset)

Jeg ved godt der er flere men med tanke på crossbrowserkombinalitetssuccesraten (langt ord) så synes jeg man bør bruge XHTML. Hvad med at bruge SSI i stedet for Frames og iframe

hvad er SSI?

Jeg ved godt der er flere men med tanke på crossbrowserkombinalitetssuccesraten (langt ord) så synes jeg man bør bruge XHTML. Hvad med at bruge SSI i stedet for Frames og iframe

Hvad ville du dog bruge SSI til i dette tilfælde? Til at inklude filen, jamen det er jo meget godt, problemet er så bare at du ikk kan ændre den. Der er ikke andre (hurtige) metoder til en WYSIWYG editor end at bruge en iframe, med designMode = "on". (Der er dog individer som Bespin, men det er MEGET avanceret.. :P)

Ja de er meget avanceret... men jeg må indrømme jeg ikke lige gloede på det konkrete kode her.. Hvad med at bruge Jqeury eller lignende til det? det er også ret avanceret, men kunne man ikke fange tastetrykkende rettet med et div mon?

Henrik: Det ville aldrig blive ved samme hastighed, og SLET ikk hvis det først skulle igennem jQuery! Noget man kan gøre for at gøre det valid er at "snyde" validatoren, og bare indsætte iframen med element.appendChild(iFrame);

t