wysiwyg virker ikke som den skal.

Tags:    javascript

Som overskriften siger så virker min wysiwyg ikke, man kan godt skrive i den, men man kan ikke lave fed, kursiv, Understreget og forskellige tekst størelser, min koder er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og her er et link til siden med problemet http://itgeeks.wep.dk/567test567/admin/Editor.html
Hvad gør jeg forkert?

33 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Jacob:
http://www.w3schools.com/css/pr_dim_line-height.asp

@Andreas: Det er meget få editors, der har brug for videre udvikling. Og kode systemet er så avanceret opbygget at det, for begyndere, er meget svært at forstå. Dog kan det altså også være dejligt at starte fra point zero. Man får en "stoltheds-følelse".. Eller det gør jeg i hvert fald. Og oven i det ved du også præcis hvordan dit API ser ud, og hvordan man bruger det.

@Andreas: Det er meget få editors, der har brug for videre udvikling. Og kode systemet er så avanceret opbygget at det, for begyndere, er meget svært at forstå. Dog kan det altså også være dejligt at starte fra point zero. Man får en "stoltheds-følelse".. Eller det gør jeg i hvert fald. Og oven i det ved du også præcis hvordan dit API ser ud, og hvordan man bruger det.

Så har det jo intet med dovenskab at gøre mere, og stolrheds-følelse er godt, men det har intet at gøre med at fremme udviklingen.

Andreas: Udvikling bliver skabt ved nytænkning, så langt håber jeg vi kan være enige. Nytænkning bliver skabt af kompetence, fantasi og viden. Hvis du ikke har viden omkring faget, kan du heller ikke udføre den. Derfor er træning vigtigt i udvikling. Og at copy-paste FCKEditor kan umuligt være god træning. Desuden er der kompetencen, og den får du altså kun ved at have erfaringer på faget. Og du kan, igen, ikke have erfaringer omkring emnet hvis du aldrig selv har lavet det, men bare har downloadet noget andre har lavet.

Jeg siger jo lige netop, at det er en god måde at få træning på, men vis man rent faktisk skal lave et produkt(udvikling), er det smartest ikke at opfinde den dybe tallerken 2 gange.

Det jeg prøver at sige er, at der ikke er noget "dovent" i at bruge en WYSIWYG editor(eller for den sags skyld, alle mulige andre ting) som nogle andre har lavet.

@Jakob: kan du hjælpe mig med at sætte det fra dit link ind i min kode?

Ændr:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Til:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Jeg skal også bruge det til min side :P

@Jakob: Det du skrev virker desvære ikke min kode er indtil videre:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvorfor har du skrevet:
document.getElementById("editor").object.style.lineHeight="1px"
??
document.getElementById("editor").style.lineHeight="1px"
burder være nok... :)