wysiwyg virker ikke som den skal.

Tags:    javascript

Som overskriften siger så virker min wysiwyg ikke, man kan godt skrive i den, men man kan ikke lave fed, kursiv, Understreget og forskellige tekst størelser, min koder er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og her er et link til siden med problemet http://itgeeks.wep.dk/567test567/admin/Editor.html
Hvad gør jeg forkert?

33 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Til Jakob: Jeg har læst den første(del 1) artikel, og jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg gør galt.
Til Henrik Pedersen: Jeg er enig med Jakob, jeg ville ikke lade programmer gøre det for mig, jeg koder selv alle mine hjemmesider i hånden, derfor vil jeg også selv kode min editor. Det jeg skal bruge en wysiwyg editor til, er at jeg skal kunne skrive nyhederne på min side nemt og hurtig, og med effecter på teksten. Den skal også bruges til at brugerne nemmere kan lave deres profiler.

Tjekkede lige koden, og det var egentlig meget enkelt :)
Du var kommet til at (i dine onclick events) at lave strings med " men det skulle have været '. Derfor troede browseren at du havde stoppet din string.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Det kunne jo godt være det skulle gå stærkt..
Jeg ville nu ikke klade det at være doven.

Når jeg udvikler kommencielt fx. Foretrækker jeg at bruge gennemprævede teknikker (sammenlign mig ikke med en der bare downloader andres værker, for det gør jeg ikke.)
Kommencielt = At få penge ind på kontoen.

I min fritid derimod finder jeg det morsomt at skrive mine egne bevægelsesopfangelse algoritmer, javascript, flash, chats og sådan bare for hobby'en

Fritid = At lære nyt.

Jeg tolkede hans post som om han skulle bruge det til sin side og at det bare var et problem, der skulle løses.

Indlæg senest redigeret d. 20.04.2009 12:33 af Bruger #14381
hvorfor skriver du din egen? ptøv at Google FCKEditor istedet;)

Er alle udviklere bare dovne? Tænk hvis alle tænkte sådan.. Så ville vi jo aldrig få nogen udvikling :)
Nå, men tilbage til problemet, så er der skrevet nogle rigtig gode artikler om det herinde på udvikleren.dk. Se her:
(Evt. en start på object-orienteret javascripting):
http://www.udvikleren.dk/JavaScript/Article.aspx/271/

Artiklerne:
Del 1
Del 2
Del 3

Til Jakob: Jeg har læst den første(del 1) artikel, og jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg gør galt.
Til Henrik Pedersen: Jeg er enig med Jakob, jeg ville ikke lade programmer gøre det for mig, jeg koder selv alle mine hjemmesider i hånden, derfor vil jeg også selv kode min editor. Det jeg skal bruge en wysiwyg editor til, er at jeg skal kunne skrive nyhederne på min side nemt og hurtig, og med effecter på teksten. Den skal også bruges til at brugerne nemmere kan lave deres profiler.

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2009 10:53 af Bruger #13068

Er alle udviklere bare dovne? Tænk hvis alle tænkte sådan.. Så ville vi jo aldrig få nogen udvikling :)
Nå, men tilbage til problemet, så er der skrevet nogle rigtig gode artikler om det herinde på udvikleren.dk. Se her:

Artiklerne:
Del 1
Del 2
Del 3

Vis alle udviklere skulle til at opfinde den dybe tallerken hver gang de skulle lave noget, ville vi heller ikke få så meget udvikling. Det handler om at udvikle noget, der ikke allerede er udviklet.

(med mindre man gør det for at lærer noget)

lige en ting til, der er meget stor afstand mellem linierne, hvordan løser jeg dette?

Artiklerne:
Del 1
Del 2
Del 3

Vis alle udviklere skulle til at opfinde den dybe tallerken hver gang de skulle lave noget, ville vi heller ikke få så meget udvikling. Det handler om at udvikle noget, der ikke allerede er udviklet.

Langt fra sandt...
1) Jacob virker netop som en der har brug for træning, derfor er det en god måde for ham at blive bedre på
2) Ja det handler om at udvikle nye ting, men ofte er det altså på baggrund af noget andet. Langtfra alle ideer bliver startet fra scratch.
Man kunne jo forestille sig at Jacob fandt på en helt ny programmerings-teknik til problemet, som fx Bespin

Er der ikke nogen der ved hvordan man for den til at lave normale linier mens man redigere?

Artiklerne:
Del 1
Del 2
Del 3

Langt fra sandt...
1) Jacob virker netop som en der har brug for træning, derfor er det en god måde for ham at blive bedre på
2) Ja det handler om at udvikle nye ting, men ofte er det altså på baggrund af noget andet. Langtfra alle ideer bliver startet fra scratch.
Man kunne jo forestille sig at Jacob fandt på en helt ny programmerings-teknik til problemet, som fx Bespin

1)læs min (). Selfølgelig kan man lave nogle ting der allerede eksistere for at lære hvordan man gør, men det giver stadig ingen udvikling, da det allerede findes.
2)Netop, vis han er ved at udvikle et system der skal bruge en WYSIWYG editor, hvorfor så starte fra scrath, hvorfor ikke bare bruge en der er der i forvejen, så han kan udvikle på den del af projektet der er ny. (igen, man kan sagtens lave noget, bare for at lærer hvordan man gør)

.:Edit:.
Jeg kan desværre ikke hjælpe med problemet :(

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2009 14:59 af Bruger #13669
t