Hjælp til lidt CSS

Tags:    html css

Hej med jer,

Har brug for hjælp.

Jeg er ved at være færdig med dette site: http://pixilized.dk/workinprogress/ps/index.html, men mangler at få rettet det lidt til, og har et 2 spørgsmål til dette.

#1: På index siden kommer flash boksen ikke til synes i IE, FF, Opera osv. Dog kommer den frem i Safari. Hvorfor vil den ikke vises i de andre browsere. Skal siges, at det kun er på index siden det er et problem. Har prøvet at kopiere koden fra de andre sider og så rette til, uden held.

#2: Flash boksene og info (navn, email og tlf.nr.) skal ikke stå som de gør nu. Jeg vil gerne ha' info op i højre hjørne, og flash boksen ned i højre hjørne. Jeg har prøvet mig frem med padding-top og padding-bottom i CSS'en, men de rykker sig ikke. Har I nogle idéer til hvordan det kan løses??

På forhånd tak. :)

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan måske starte med at ændre denne her:
til dette:

#flashTxtBox{
position: absolute;
float: left;
width: 100%;
top: 0px;

}

du har rigtig mange fejl i din html..du kan undgå dem ved at konvertere din xhtml fra STRICT til Transitional.

Indlæg senest redigeret d. 18.04.2009 23:24 af Bruger #11506
Hejsa Tommy, vil lige sige at du lige skal fjerne det komma i linket :)

Ps vil du være venlig at sætte koden her ud ? Kan se du har skrevet det i html men gider ikke til at vis kilde hele tiden!

Indlæg senest redigeret d. 18.04.2009 19:55 af Bruger #14855
Har selv fået løst problemet med placeringen af de to elementer. Men hører gerne fra jer ang. jeg ikke kan se min flash på index.html

Hmm hvad mener du kan du godt lave et screen shoot af hvad du mener?

Indlæg senest redigeret d. 18.04.2009 19:57 af Bruger #14855
Hmm du har linket til css 2 gange ? Måske er det, det?

Takker for svarene, prøver at rette dem.. og så kommer der forhåbentlig en løsning på det. :) Ang. strict til transitional, så er anbe;)faler mine lærer på mit studie (multimediedesign udd.) at vi bruger strict. Eller med andre ord; de vil ikke se andet en strict.

Fik det ordnet, der skulle dette til:
Fold kodeboks ind/udKode 
istedet for dette:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så det var noget med den bottom at gøre, så tak skal du ha' Peter! :) Og tak til Jonas for at se at jeg havde linket til stylesheet to gange, den havde jeg ikke set.

Indlæg senest redigeret d. 18.04.2009 22:31 af Bruger #14274
det var da så lidt..

:)

t