plot i c++

Tags:    c++ php

Hej

Er det muligt at få c++ til at plotte en graf i 2D. Enten med almindelig akser, eller log-log akser?

Bjarne

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Er det muligt at få c++ til at plotte en graf i 2D. Enten med almindelig akser, eller log-log akser?

Bjarne

Jeg vil umiddelbart anbefale dig, at læse om hvordan du laver vinduer i windows.
Når først du har et vindue, er det ikke særlig svært at bruge SetPixel funktionen,
som er en del af win32 api'en (og derfor burde være compiler uafhængigt, hvis ellers
den understøtter win32)

Du bliver nok nød til at bruge noget openGL.
Du kunne eventuelt tjekke:

http://nehe.gamedev.net

Hvor der er en masse openGL tutorials, ved ikke om det kan bruges

Søren

[Redigeret d. 14/10-03 19:33:47 af Søren]

Hej

Bjarne

Hvilken compiler bruger du?

Der er et helt modul i borland builder TChart, hvis nu det var den du brugte.

Hej

Bjarne

Hvilken compiler bruger du?

Der er et helt modul i borland builder TChart, hvis nu det var den du brugte.

Jeg bruger Microsoft Visual 6.0 C++
Det jeg leder lidt efter er en header-fil eller lignende, hvor man kan skriver forskellige punkter til.

Hej,

Hvis det bare et punkter i et tomt DOS vindue kunne det da være morsomt selv at skrive denne header fil. Blandt andet kunne man kombinere dette med den artikel om farver i console og eventuelt læse lidt op omkring windows.h filen, der kan du med x og y koordinater placere din cursor på skærmen... blot en tanke

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hvis du har fået svar på dit spørgsmål, eller ikke har brug for svaret længere, så luk venligst denne tråd.

/AC

t