Hjælp til .htaccess problem

Tags:    php

Hej :)
Har prøvet mig frem med, at lave noget .htaccess som viderstiller en side til en anden mere brugervenlig url adresse, men uden held.

Fold kodeboks ind/udKode 

Selve adressen er
www.domæne.dk/zacho/events.php?id=1

Det er den sti, som der er nu og den skal laves om til følgende
www.domæne.dk/zacho/events/1/

Men den jeg har prøvet med virker ikke.
Kan i finde fejlen? :)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu er der snart så mange versioner af det samme svar og ingen af dem virker vist som de skal.

Så prøv flg:
Fold kodeboks ind/udKode 

Virker disse, kan det lade sig gøre at bruge .htaccess filer, hvis ikke, så mås man det ikke og derfor skal one.com kontaktes.

Bagefter prøv flg.:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis dette virker og du bliver sendt videre til google.com, så er mod_rewrite slået til. Hvis ikke, så er mod_rewrite ikke slået til og derfor kan det ikke lade sig gøre at omskrive url'er og one.com skal kontaktes.

Indlæg senest redigeret d. 19.04.2009 13:03 af Bruger #10216
Er mod_rewrite slået til? Hvis den er bør din .htaccess fil starte med
Fold kodeboks ind/udKode 

Virker dette ikke er mod_rewrite ikke slået til.

prøv følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Skal jeg lave en fil, som kun indeholde det du skrev i koden emil for at se om det er slået til?

Får denne fejl nu:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@one.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Prøv denne her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Den virkede ikke? :S

Prøv det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

det virker tror jeg, når jeg sætter den til at gå til google skriver den dette i urlen

http://www.google.comzacho/ret.php?id=5

Så det virker halvt, det eneste der skal væk er zacho/ret.php?id=5 . Så tror den kan modtage .htaccess..

Nogle der så har et svar, evt. dig michael? :)

t