Tags:
diverse
Hej allesammen!
Har besluttet mig for at geninstallerer Vista.
Men vil meget gerne beholde mine programmer og deres indstillinger, så jeg tænkte på om det var muligt at lave en fuldstændigt backup af alle programmer og personlige filer, men IKKE Windows filer, da jeg (som sagt) vil geninstallerer Vista.
Kender i nogle måder at gøre det på?
Med venlig hilsen
Jakob
Ehm tror jeg enlig ikke er muligt. Programmer gemmer jo alt muligt i databaser og andre mapper, og at et program skal kunne finde dem og konfigurerer den så det passer når det geninstalleres lyder usandsynlig.
Men personligt bruger jeg det utrolig velpriste program Acronis TrueImage som tager et fuldstændig kopi af partitionen med styresystem, så det senere kan blive gendannet.
Formatterer du hele computeren, installere vista, drivers og programmer kan du (når alt er perfect) bare lave backup af det, og så kan du i fremtiden rigtig let gennemføre dine formatteringer uden at skulle rode med at installerer programmer igen. For når backup'en er gendannet er alt færdig installeret.
Tjek Acronis TrueImage ud. Det er genialt og ekstremt godt (bedre end Norton Ghost, hvis du spørger mig)