Hej Alle.
Jeg sidder med følgende problem, som jeg nu efter lang tid har fået lokaliseret, men jeg kan ikke finde en løsning på det.
Jeg har streng der indeholder oplysninger om billeder på serveren, den er bygget op således:
billede1.jpg* billdetekst1* billede2.jpg* billdetekst2 og så videre.
Så klipper jeg den ud, viser billede1 og viser en tekstboks med billedetekst1 (man skal kunne ændre denne tekst), og så det samme for flere billeder.
Når så jeg trykker min submit knap, gemmer jeg alle mine andre felter til databasen, men sætter så lige mine forskellige strenge her sammen ved at køre en funktion (onclick) som gør dette.
<input name="confirm" type="submit" id="confirm" value="Gem ændringer" onclick="<?php billeder($billedeArray); ?>" />
Nå, men dette virker fint nok. Men problemet kommer nu. Hvis jeg trykker Anuller, som udfører javascriptet onclick="history.back()", så bliver min mysql_query stadig udført (den der gemmer billedeteksten), dog bare med tomme tekstboke, hvilket gør at strengen kommer til at se ud således:
billede1.jpg* * billede2.jpg* *billde3.jpg og så videre.
Min SQL statement ser ud således, hvis det har nogen betydning:
mysql_query("UPDATE liste SET image='$sendStr' WHERE id='{$_GET['id']}'");
Denne SQL bør jo kun udføres hvis man trykker på knappen, derfor jeg har sat den ind under onclick for min confirm knap. Er der noget jeg har overset, eller kan man ikke gøre som jeg forsøger
Mange tak, og stil endelig spørgsmål hvis jeg skal uddybe noget.