Table eller div?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hejsa alle Udvikler!

Jeg har et spørgsmål, skal man bruge "Table" eller "div" ? Hvad er mest fleksipelt? Hvilket er letteste at arbejde med? Hvilket giver det bedste resultat? Og hvilket bruger i ?

19 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor skal man lære at kravle før man kan gå?

Det kan forklares med et rim :) så er det skam lettere at forstå (for nogen).

"Man skal lære at kravle før man kan gå" er et gammelt ordsprog ... og som jeg ynder at bruge når jeg lærer folk at kode.

Fordi, tabels er i dag en lidt forældet måde i manges øjne, på trods af at den virker glimrende. På trods af at mange mener at den er forældet, mener jeg at den er et udmærket springbræt til når/hvis man senere i livet gerne vil lære CSS. :D :)

Tilføjelse: Ud over det kan tables også bruge/udnytte CSS. Så begynd i det små og byg på. ;) jeg mener bare, at du ikke skal beslutte dig for at lære CSS bare sådan lige, men byg ovenpå så småt. Det er min erfaring at det gør det hele en smule nemmere :D

Indlæg senest redigeret d. 14.04.2009 16:36 af Bruger #14693
Har læst css fra html.dk det samme med html så har jeg læst javascript så ved jeg ikke hvor jeg skal begynde? Jeg er LIGE begyndt på XML fra: http://www.w3schools.com/xml/default.asp tænkte på at lære XML så jeg kunne gå i gang med AJAX, er jeg i det rette spor eller er jeg begyndt på noget forkert :)?

Altså det kommer jo an på hvad du vil :) men da jeg ville begynde med AJAX havde jeg læst XML først ;P

EDIT: Skal så lige siges at jeg droppede AJAX til fordel for PHP :)

Indlæg senest redigeret d. 14.04.2009 19:41 af Bruger #14693
Christian har læst lidt php, mit mål er at lave en 3dchat (inden for de næste 2 år, HELST et år ;)) Så man skal kunne næsten alt fra a til z Men hvor lærte du php fra? :)

Undskyld det sene svar... jeg læste faktisk PHP lidt her og der, men mit første udgangspunkt var phpartikler.dk. Derefter fandt jeg en del gode, engelske sites

EDIT: Du skal også finde ud af at lære at lave 3D, hvis du ikke allerede har gjort det?

Indlæg senest redigeret d. 18.04.2009 08:09 af Bruger #14693
Heh har en del erfaring med grafik :) Det behøves ikke, har allerede læst php artikler (synes ikke du lære noget) og hvad hedder de sites lige :)?

http://devzone.zend.com/node/view/id/627

kan jeg personligt rigtig godt lide... :)

Nå for devl** da! xD :) God viden Jonathan ;) Tak for det så Divs til design og tabels til placering af ting ? :)

aah... hader side 2... :)

Tabeller bruges udelukkende til visning af data. F.eks. tal fra Danmarks statistik kunne være vist med tabeller. Tabeller er en del af indholdet og ikke en del af designet.

Indlæg senest redigeret d. 08.05.2009 12:32 af Bruger #10216
<< < 12 > >>
t