file upload

Tags:    c#

Hej, jeg er igang med at lave en fileupload funktion.

og den virker også fint nok, men den jeg har lavet er man tvunget til at uploade et billede og det skal være en jpg fil.
Jeg vil have at man selv må bestemme om man vil uploade et billede?

Min kode ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber nogle kan hjælpe mig?

Mvh. Adam

Hvis du bare vil ha' den til at æde alle filer så prøv lige at udkommentere de her linier:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

EDIT: erhm ja... nu havde jeg ikke læst resten af koden, men "jpg" er hardcodet i resten... der skal man nok lige hælde System.IO.Path.GetExtension(myFile.FileName) i en variable og bruge den istedet..

EDIT2: argh, der laves også thumbs (men der kan man ikke lige se hvad der sker...) må der kun uploades billeder, men både gif,bmp,jpg,jpeg,png osv. eller hvordan skal det forstås ?

Indlæg senest redigeret d. 12.04.2009 16:00 af Bruger #14100
Ja der må kun uploades billeder, men alle formater.

Så jeg skal egentlig bare bruge en simpel måde at uploade billeder på.
Så hvis du har en bedre måde så er jeg åben for forslag? :-D

Tak

Hov røg lige i påske-mode :)

Har du fået det fixed ?

Hehe ok det er bare i orden,

jeg har ikke helt fået det fixed, men jeg er startet lidt med noget andet andet kode, men nu virker det hvis jeg uploader et billede, men ikke hvis jeg kun skriver tekst og ikke uploader et billede, men her er min kode, jeg tror det er lidt mere overskueligt end det andet.

Fold kodeboks ind/udKode 

Men når jeg ikke uploader et billede kommer det en fejl som siger:

Could not find a part of the path 'D:\hshome\kischi2\radio.web.surftown.dk\admin\images\'.

Kan det ikke være at det kan laves med en if sætning, med at hvis fu har en fil skal den lægge det i "images mappen" ellers skal den ignorere at der ikke er uploadet et billede.

Eller hvordan ville man kunne gøre det smartest?

Tak

prøv det her:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

t