Hjælp til flash og positionering

Tags:    html css

Hej med jer,

Jeg er i gang med at lave et site, og har et par små problemer.

#1: Jeg har en flash boks som kun vises i Safari (MBP bruger). Vil gerne have at alle browsere kan se den, men hvordan? Min kode ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

#2: Jeg vil gerne have at baggrundsbillede og diverse indhold (bokse+tekst) følger med når du hiver browser vinduet større og mindre. Kan forestille mig det er noget med CSS'en at gøre, men hvilke positions tags skal jeg bruge? Til baggrundsbillede bruger jeg fixed og mine andre div containers bruger jeg absolute

Sådan som det er nu, så er der intet af indholdet der rykker sig ved ændring af browser vindue størrelse. I kan selv se hvordan det ser ud: http://pixilized.dk/workinprogress/ps/index.html

Håber I kan hjælpe mig :)

/Tommy

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej Tommy,

jeg ser fint din flash i windows, Internet Explorer.

Den kode du skal bruge for at centrere dit design hedder i Flash 'Scale'. den skal sættes til exact fit og så 100% i højde og vidde inde i publish. Så vil dit vindue scalere. du skal under alle omstændigheder forsøge dig lidt frem til de rette settings derinde. Du kan nemlig også positionere elementer i Flashvinduet uden af skalere dem, selvom vinduet skaleres.

ps. du har et tekstfelt som du har lavet "dynamic" hvor teksten bliver til Times i min. Det ser forkert ud, du skal lave det til static.

Det her er bare en kommentar men mangler du ikke et start object tag?

t