Jeg kunne godt bruge lidt hjælp med et php script :D

Tags:    php

Hej.
Jeg har tænkt mig at kunne skrive på min hjemmeside uden at skulle ændre i mit script, og har derfor lavet en lille "admin del" indtil videre vil jeg bare kunne poste noget tekst i databasen (phpmyadmin). jeg har så lavet et lille script jeg mener skulle kunne gøre det.
Fold kodeboks ind/udKode 

Og, ja. det virker egenligt godt nok, den opretter den ny række i min tabel, og giver den den en id ( som jeg har sat den til) men i Overskrift & Tekst kolonnen er der ingenting...
jeg tror det er fordi jeg har glemt noget i det der script, for jeg kan godt skrive texsten direkte ind i databasen, og så viser den det på forsiden.

Jeg håber i kan hjælpe mig med at ordne det.
På forhånd tak :)

Fang din forms værdier fra $_POST variablen.

$overskrift = $_POST['overskrift'];
$tekst = $_POST['tekst'];

Okay, det prøver jeg :)

Mener du sådan her?
Fold kodeboks ind/udKode 

( jeg er N00B ang. webcoding) :D

øhm... ja, jeg ved ikke lige hvordan jeg skal smide dem ind i scriptet xD

en der kan hjælpe mig ? :D

Det er skam rigtig nok :)

Dog burde nok have en form rundt om dine <input> og <textarea> felter og så se om formen "igang"

altså, jeg smed den her ud

Fold kodeboks ind/udKode 

og den virkede slet ikke :S

Tak til jer alle, jeg har lavet det nu :)

fik lidt mere hjælp ;)

Men mange tak aligevel, og jeg hade ikke regnet med i ville svare så hurtigt, så jeg elsker allerede den her hjemmeside ;D

Prøv at erstatte <? med <?php
Det kan være at du har slået short-tags fra...

Øhm. ja, det virker stadig ikke efter min ven har set lidt på det... og efter som han ikke kan fende fejlen må jeg jo søge hjælp her igen.

jeg tror måske jeg har en lille fejl i min database tabel... jeg ville blive meget glad hvis en af jer kunne skrive en sql kode til at lave en tabel der burde virker :)

jeg skal kun bruge:

Id (den selv skal lave)
Overskrift
Tekst ( uden bestemt længde)

jeg håber en af jer kunne lave en til mig :D

t