Hej.
Jeg har tænkt mig at kunne skrive på min hjemmeside uden at skulle ændre i mit script, og har derfor lavet en lille "admin del" indtil videre vil jeg bare kunne poste noget tekst i databasen (phpmyadmin). jeg har så lavet et lille script jeg mener skulle kunne gøre det.
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Opretnyhed</title>
</head>
<body>
<h1>Administration : Opret Tekst til forsiden</h1>
<form action="index.php" method="post">
<div class="frmobj">Overskrift</div> <input type="text" name="overskrift" style="width: 300px"><br>
<div class="frmobj">Text<br></div> <textarea name="tekst" rows="10" cols="0" style="width: 300px"></textarea><br><br>
<div class="frmobj"> </div> <input type="submit" value="Opret Nyhed">
</form>
<?
include('db.php');
mysql_query("INSERT INTO forside (Overskrift, Tekst) VALUES ('$overskrift', '$tekst')") OR DIE(mysql_error());
?>
</body>
</html>
Og, ja. det virker egenligt godt nok, den opretter den ny række i min tabel, og giver den den en id ( som jeg har sat den til) men i Overskrift & Tekst kolonnen er der ingenting...
jeg tror det er fordi jeg har glemt noget i det der script, for jeg kan godt skrive texsten direkte ind i databasen, og så viser den det på forsiden.
Jeg håber i kan hjælpe mig med at ordne det.
På forhånd tak