Ny bærbar pc!

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg skal ud, at finde en ny bærbar pc. Men ved ikke hvilken jeg skal vælge!

Pris: 4000

Den skal bruges til disse ting primært: Counter-strike Warcraft III og Warcraft III Frozen Throne! Og bare internettet!

Kom med dit bud!

Giver gode point!

12 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Computermarkedet er så sindsyng uoverskueligt i dag. Men tror bare du skal tage en "standart"-bærbar når det er den prisklasse. Bliver jo næsten en netbook, hvis du ikke smider mere i, men lad os nu se om du ikke kan finde noget for den pris.

Jeg tror jeg ville tjekke nogle anmeldelser igennem hvis jeg var dig og se om jeg kunne finde en der lyder interessant.

Kik på for eksempel på http://www.laptopworld.dk/ eller denne anmeldelse fra pcworld hvor der testes 14 maskiner:
http://www.pcworld.dk/art/10773?a=category&i=202

Indlæg senest redigeret d. 08.04.2009 12:01 af Bruger #5097
Jeg kører Zepto og har haft den til reperation - og jeg køber aldrig andet end zepto igen.

Fik et optiskt drev der gik ned efter 2 år og 1 måned og de valgte alligevel at dække skaden selv om garatien var udløbet. Kender selv en mindre håndfuld (10 personer) som har købt maskiner inden for de sidste 2 år. Ud af dem har 3 haft dem til reperation eller service tjek og ingen af de 3 har haft problemer. En fik enddog smidt ekstra RAM i fordi han havde haft en længere vente tid end normalt (Han ventede 14 dage, før han fik sin maskine igennem).

Jeg får også altid svar på mine spørgsmål når jeg ringer ind og jeg har kun haft kvalificeret personel i telefonen hver gang.

hvis du har en lokal brugs så se der.... jeg har lige fået en acer aspire, med AMD athlon X2 2.1GH, 4GB ram, 320GB harddisk og et grafikkort du nok ville kunne bruge (kan ikke huske navnet:O) denn kostede så 4500 DKK men det da fedt for sådan en maskine

Jeg forstår ikke Per's reaktion på at Zepto's bærbare er uholdbare, fordi jeg kender en håndfuld der alle er tilfredse med deres og jeg sidder selv med en og jeg skulle ikke mene det er et dårligt produkt. Alle kan være uheldige, men det samme kan jeg nævne fra andre der har haft Dell, HP, Fujitsu Siemens m.v.

Desuden har jeg kun set gode anmeldelser af deres produkter, men det skal så siges jeg har ikke set nogen endnu og der skal nok også eksistere nogen derude et sted.

Alle jeg kender med en Zepto, og det er en del, har ikke andet end skrækhistorier at fortælle om Zepto-bærbare, og især om de folk, der skal reparere dem når de går i stykker, der har tendens til at gøre skaden større end da den blev sendt ind.

http://zepto.dk/Shop/Default.aspx
Deres computere er uholdbare som en i helvede, men det er det absolut eneste du får, der kan trække det du nævner, til dén pris du vil betale.

Jeg har indtil nu købt hos Dell og er fuldt ud tilfreds med deres produkter.

Jeg forstår ikke Per's reaktion på at Zepto's bærbare er uholdbare, fordi jeg kender en håndfuld der alle er tilfredse med deres og jeg sidder selv med en og jeg skulle ikke mene det er et dårligt produkt. Alle kan være uheldige, men det samme kan jeg nævne fra andre der har haft Dell, HP, Fujitsu Siemens m.v.

Desuden har jeg kun set gode anmeldelser af deres produkter, men det skal så siges jeg har ikke set nogen endnu og der skal nok også eksistere nogen derude et sted.

#Per Sikker hansen

Alle jeg kender med en Zepto, og det er en del, har ikke andet end skrækhistorier at fortælle om Zepto-bærbare, og især om de folk, der skal reparere dem når de går i stykker, der har tendens til at gøre skaden større end da den blev sendt ind.

Jeg må så være i den heldige gruppe, der endnu ikke har haft brug for reparation, men nogle af dem i min omgangskreds synes det gik hurtigt i forhold til andre bærbare producenter med at få det lavet. Jeg ville ikke være bange for at købe en Zepto igen, da min har kørt problemfrit.

Jeg har så også læst om andre der har haft problemer, men nogle af dem har jeg så kunne se været lidt selvforskyldte at på software siden, men det ser ud til der er nogle serier som er meget uheldige ramt af problemer.

Jeg har haft zepto, og har haft den til rep. - Jeg køber aldrig zepto igen...

Jeg kører Zepto og har haft den til reperation - og jeg køber aldrig andet end zepto igen.

Jeg har haft Zepto og haft den til reperation og jeg køber ALDRIG Zepto igen ;)

ZNote 4200 begynder at lukke ned spontant. Jeg sender til reperation og får efter 2 rykkere pr. telefon endelig maskinen tilbage efter godt et par måneder. Grafikkort, motherboard og harddisk er skiftet.

Ny installation af windows kræver aktivering, hvilket viser sig at være en vanskelig process idet p-tasten ikke fungerer og p indgår i koden.

Snak med Zepto fører frem til 2 mulige problemer - enten defekt grafikkort (grafik var også controller til tastaturet) eller defekt tastatur.

For at spare en indsendelse sender Zepto et tastatur til mig som jeg selv kan sætte på. Dette viser sig dog at være vanskeligt eftersom det nye tastatur er længere end det gamle, har "pinde" bagpå som det gamle ikke har, en helt anden farve og iøvrigt er til en Zepto 6615W.

Zepto sender korrekt tastatur til mig, men fejlen er der stadig efter skift og jeg sender maskinen ind igen.

Det viser sig at de ganske rigtigt har sat et defekt grafikkort i, de skifter det og sender maskinen tilbage.

Lo and behold jeg kan nu aktivere windows. Efter endt aktivering beslutter jeg mig for at sætte min eksterne skærm på vga-udgangen. Det viser sig dog at være ekstremt træls at se på idet der ikke kan vises andet en blå-toner.

Jeg sender maskinen tilbage for 3. gang, og sjovt nok viser det sig at de har sat endnu et defekt grafikkort i. De skifter det igen igen, og jeg får maskinen tilbage. Som kompensation for de efterhånden 4-5 måneder jeg har været uden bærbar har de dels sat ny, større og hurtigere harddisk i samt vedlagt en memory stick. Sticken fremgår på ordre-sedlen i hvert fald, for den er sjovt nok ikke i kassen.

Jeg forsøger endnu engang at aktivere windows på den nye harddisk, men endnu engang må jeg fortvivle over ikke at kunne benytte "p"-tasten. Jeg ringer til Zepto at nu må det F**** være nok, nu er det pengene tilbage eller en ny maskine for jeg gider ikke mere.

Efter en snak frem og tilbage bliver vi enige om en ny bærbar og Zepto lover at sende den så jeg har den mandag.

Torsdag har jeg endnu ikke modtaget den hvorpå jeg ringer til Zepto som er meget uforstående. Det viser sig dog at de har sendt maskinen til min gamle adresse og ikke den adresse som de sidste 3-4 forsendelser er gået til. Zepto ringer til post danmark, og jeg får lov til at afhente maskinen på mit gamle posthus.

På vej hjem kigger jeg ned over ordresedlen og næææh hvad ser jeg, de har ikke sat 2x512 mb ram i men kun 1x512 mb. Jamen det var jo ikke aftalen. Jeg ringer til Zepto og de lover at eftersende for det var jo en fejl ^^

Efter opstart af 6615W maskinen som jeg modtog som kompensation får jeg den første blue screen of death efter ca 5 min.

Her gav jeg op. Det næste halvandet år levede jeg med jævnlige blue screens, et computer ur der nulstillede spontant samt harddisk fejl.

For nogle måneder siden blev lortet stjålet og jeg fælder en tåre for den stakkels tyv der har overtaget Zepto's forbandelse.

Jeg sidder nu med en Dell Precision M6400 og den kører som en drøm. Og skulle det gå galt har jeg next business day.

Indlæg senest redigeret d. 09.04.2009 23:14 af Bruger #489
<< < 12 > >>
t