Problemmer med at hente data ud..

Tags:    php

Hej

Jeg er igang med at lære PHP og i den andledning vil jeg prøve at lave et auktionsscript, ikke et der skal ud på nettet, bare så jeg kan lære det..

Har allerede fået lavet det meste, men er nu løbede ind i nogle problemmer, angående at hente data ud fra databasen, når jeg går ind på siden viser den ingenting, min kode er her:

<?
include "config.php"; // Alle oplysninger fra config.php bliver sendt hertil

$medlem = mysql_query (SELECT * FROM auktion") or die (mysql_error()); //skaber forbindelse til rækken
print "<table border=1>!; //laver en tabel
while ($row= mysql_fetch_array($navn)) //udskriver vores data i tabellen
{
print "<tr><td> ".$row["id"]."</td>
<td>".$row["tekst"]."</td></tr>
}
print "</table>
?>

Forstår ikke hvorfor den ikke virker, og håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig..

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har et misbrug af strenge og mangler mange ;

<?

$medlem = mysql_query (SELECT * FROM auktion) or die (mysql_error()); //skaber forbindelse til rækken
print "<table border=1>"; //laver en tabel
while ($row = mysql_fetch_array($navn)) //udskriver vores data i tabellen
{
print '<tr><td> .$row["id"].</td>
<td>.$row["tekst"].</td></tr>';
print "</table>";
}
?>

Indlæg senest redigeret d. 07.04.2009 20:00 af Bruger #14124
Du har et misbrug af strenge og mangler mange ;

<?

$medlem = mysql_query (SELECT * FROM auktion) or die (mysql_error()); //skaber forbindelse til rækken
print "<table border=1>"; //laver en tabel
while ($row = mysql_fetch_array($navn)) //udskriver vores data i tabellen
{
print '<tr><td> .$row["id"].</td>
<td>.$row["tekst"].</td></tr>';
print "</table>";
}
?>

Hej Morten,

Det er fint at du gerne vil hjælpe og kan se nogle fejl. Men er du sikker på at du kan rette dem ordentligt?

Umiddelbart er der ca. lige så mange fejl i din kode som den oprindelige.

Til Kristoffer, hvis Mortens kode ikke hjælper dig, så prøv evt. følgende:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

De ting jeg umiddelbart har rettet ligner mest slå fejl og andre mindre fejl der tyder på at du måske har haft lidt for travlt. Hvis du vil have en god forståelse for PHP, så bør du ikke skride for hurtigt frem.

Det er vigtigt at du husker at afslutte alle funktioner med semikolon, så PHP ved at den er slut og en ny kan starte. Strenge skal altid være omringet af enten " eller ', dvs. både foran og bagved, og der skal bruges det samme tegn begge steder.

Hvis du skal bruge en variabel midt i en tekst streng så bruges ". før variablen og ." efter variablen, sådan at PHP ved hvad der er tekst og hvad der er PHP kode.

De \n jeg har indsat i din kode til at lave cellerne og rækkerne i tabellen, er lavet for at lave linjeskifte, de er ikke nødvendige, men giver et lettere overblik over den færdige HTML kode som leveres til browseren, hvilket kan være en fordel hvis du får problemer med opsætning af design, som ikke helt vil som du vil. Du vil sikkert have svært ved at overskue et par hundrede linjers kode hvis der ikke er brugt linjeskift.

Dette var bare mine hurtige råd til dig, jeg vil ikke garantere at det er nok til at det virker, men det burde være et godt skridt på vejen.

Der er faktisk lige en sidste lille ting:

$medlem = mysql_query ("SELECT * FROM auktion") or die (mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($navn))

Hvordan skal sammenhængen være mellem disse to? $navn indeholder ikke noget før du giver den et indhold, skulle denne evt. have heddet $medlem, eller mangler du et step?

M.v.h.
Johnny Rasmussen

t