Compilation error

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Hej, jeg prøver at hente nogle verdier fra min ms sql database og lave det til et link, men det virker ikke, jeg får bare en compilation error.

Min kode ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

I kan se fejlen på: http://radio.web.surftown.dk/se_teknikkere.aspx

Håber der er nogle som kan hjælpe, og at i forstår hvad jeg mener.

Jeg er slet ikke til C# men mangler du ikke sidste halvdel af sætningen, hvis length ikke er større end 0?

Nej, jeg siger i min kode at hvis length er større end 0 så skal den lave det til et link, men ellers skal den ikke gøre det til et link.

Jeg er ihvertfald ret sikker på at det er det jeg gør.

Burde du ikke have en :"" som definerer en tom string hvis length ikke er større end 0?

Det troede jeg også, så jeg havde sat :"" bagerst, men så kommer der bare en rød streg under.

Hvor skulle den ellers indsættes?

Jeg havde også prøvet at google det, men kunne ikke finde svar på det jeg havde brug for.

Måske du mangler nogle '-er?

Prøv med nogle parenteser:

<%#
((Eval("beskrivelse").ToString().Length > 0) ? (" <a href=\"viewpage_tekniker.aspx?task=edit&id=" + Eval("id").ToString() + Eval("navn").ToString()? " </a>") : String.Empty)
%>

Martin hvad mener du med '-er?

og Kaare, jeg prøvede at indsætte det kode, men så under ) ved " </a>") kommer der en rød streg og hvis jeg holder musen over står der:

Syntax error, ':' expected

Men jeg ved bare ikke helt hvor det er expected eller hvad jeg skal bruge det til. Ved det hvad det betyder?

Jeg ville altså dele det lidt op så det ikke blev så rodet at se på. Desuden er fejlen den, at du skal bruge ' i din anchor ( <a href=''/> ) for ellers konflikter den med de " du har til at definere strengen der skal vises.

Indlæg senest redigeret d. 07.04.2009 09:38 af Bruger #2243
skal dit sidste spørgsmålstegn ikke bare være et plus ?..

og så mangler du at afslutte første del af dit <a> element...

<%#
((Eval("beskrivelse").ToString().Length > 0) ? ("<a href=\"viewpage_tekniker.aspx?task=edit&id=" + Eval("id").ToString() + "\">" + Eval("navn").ToString() + " </a>") : String.Empty)
%>

Indlæg senest redigeret d. 07.04.2009 10:04 af Bruger #14100
<< < 12 > >>
t