CSS links?

Tags:    programmering

Jeg er ved at lave en ny hjemmeside. Jeg har kigget efter en af de mange tutorials til at lave flere kolonner med stylesheets, nemlig:
http://css.maxdesign.com.au/selectutorial/tutorial_intro.htm
Det går såmænd også meget godt, indtil jeg skal teste de links, jeg har lavet i navigationsmenuen. Det er meningen, at jeg skal åbne sider og dokumenter i kolonnen "#content", men uanset hvad jeg giver et link af target muligheder, så åbner det hele i en helt ny browserside.

Nu er mit spørgsmål så:
Hvis man har et design med f.eks. to kolonner, der er navngivet "#menu" og "#indhold", hvad skal man så skrive i <a href="#">Dokument</a> for at få dokumentet vist i "#indhold" kolonnen?

Jeg er nogenlunde velbevandret i HTML, men jeg plejer at bruge frames til at løse den slags opgaver, men det anses jo nutildags for uhensigtsmæssigt.

Hilsen Kaj

Indlæg senest redigeret d. 02.04.2009 20:16 af Bruger #14858
Det er ikke muligt, alene med HTML.
For at opnå det du ønsker skal du bruge dynamisk hentning af indhold, som du så kan putte ind i din #content kolonne.
Betegnelsen hedder AJAX, og involverer javascript og XmlHttpRequest. XmlHttpRequest er et objekt du kan bruge, via javascript, til at hente data fra din server, uden at refreshe browservinduet.

t