Browserspil HJÆLP

Tags:    php

Hej allesammen, jeg er igang med at lave et "community/Browserspil". Jeg koder i mySQl, PHP, HTML, og meget lidt ASP. Hvis i kender Travian eller v-man. sådan noget i den stil.
Så hvis en af jeg kunne henvise mig til en helst dansk guide. Eller bare fortælle mig hvordan jeg starter. Og hvise nogen koder.

Tak på forhånd.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa..
Der er vist noget du lige skal ha' på det rene mester ;).

1) ASP og PHP Fungere ikke godt sammen, så kod det hellere 100 % I PHP Eller Ruby On Rails.

2) Det ikke noget man bare lige laver.. Og kode eksempler, tror jeg du skal lede længe eefter..

3) Der findes højs sandsynligt ikke en dansk guide.. Men jeg vil forslå og søge her: http://www.google.dk Den er dog meget ukendt den side åbenbart -.-..

Når disse tre ting så er sagt, kommer jeg så til den gode del. Jeg ved der findes mange PHP spil engines, hvor du kan bygge videre på det ;) Og på den måde få et meget nice spil.
Søg på ting som "PHP GAME ENGINE"

Prøv dig frem med tingne ;)

Mvh Rune

Ok tak, siden der var det jeg havde brug for, for du bare pointene

Tak ;)

1) ASP og PHP Fungere ikke godt sammen, så kod det hellere 100 % I PHP Eller Ruby On Rails.

Nej det troede jeg heller ikke, men Facebook bruger faktisk en blanding! PHP til Frontend og ASP.NET til Backend.. Så de virker nok fint nok sammen.. Tror bare man skal overveje muligheder som XML eller JSON som dataoverførings system..

Nej det troede jeg heller ikke, men Facebook bruger faktisk en blanding! PHP til Frontend og ASP.NET til Backend.. Så de virker nok fint nok sammen.. Tror bare man skal overveje muligheder som XML eller JSON som dataoverførings system..

Asp og .net er ikke det samme ;)..
Men det spænder heller ikke perfekt sammen.
De har bare nogle APPS der kræver det :S

t