administration uden HTML

Tags:    php

Hej.
Jeg har for tiden i gang med en masse betalt arbejde hvor jeg laver komplette hjemmesideløsninger. Her i ligger der at kunderne gerne vil kunne ændre deres sider igennem en administrations-side. Men da de ikke har kendskab til kodning, skal de helst være så meget som muligt fri for at skulle bruge html-koder.

Personligt har jeg massere af erfaringer med at lave administrations-løsninger, men må indrømme at jeg har rigtig svært med at finde på gode måder at undgå html. Især da kunderne gerne skal kunne sætte teksterne fleksibelt op.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan andre har løst problemerne med at kunderne ikke kan html.
Jeg håber i forstår mig, og kan poste nogle gode ideer.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Well, en åbenlys løsning kunne være at implementere en TinyMCE eller FCKEditor (jeg kan varmt anbefale TinyMCE, den er helt utroligt fleksibel og stjæler ingen opmærksomhed fordi den er så simpel), eller skrive din egen javascript-baserede wysiwyg editor. På alle de sites jeg har lavet for kunder har jeg implemeneteret TinyMCE, og jeg har aldrig hørt en klage :)

tilslutter mig Per, kan osse kun anbefale TinyMCE.

Hmm ja det er rigtigt TinyMCE. Hm jeg prøver generelt så meget som muligt at lave alt, men kan godt se at det er en rigtig god løsning.

En eller anden gang må jeg lære JS og få kodet nogle lignende senere. Men bliver ikke nu, og bliver nok heller ikke nær så godt. ;P

Tak for forslaget.

Indlæg senest redigeret d. 02.04.2009 18:23 af Bruger #5097
Brug et færdigt CMS, så kan du skubbe mange flere løsninger ud over bordet, til de samme penge. Endten laver man software, eller også laver man hjemmesider. En person om begge vil skabe panic !

/J

Ej. En kunde bestiller en unik hjemmeside, og det er det de skal have. Færdige CMS systemer er først og fremmest ikke det jeg søger. For det andet vil det tage for lang tid at lægge et ordenligt design oven i hvis du spørger mig.

Jeg er nok mere til TinyMCE

t