Nyt Entry-Point

Tags:    c++

Hej,

Kan man i Visual C++ 2005 eller Visual Studio 2008 vælge et andet application entry-point end main(), _tmain() eller WinMain()?

Man kan selvfølgelig oprette den funktion, man ønsker skal være entry-point'et og så kalde den fra main, men det er på ingen måde det jeg søger og den slags svar frabedes.

Thomas

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har jeg aldrig nogensinde set, så jeg vil sige nej.

Du kan eventuelt gøre dette:

#define Min_Start_Funktion main

Tættere kommer du nok ikke.

Ville lige spørge hvorfor du har brug for at det er en anden funktion der startes?

Indlæg senest redigeret d. 01.04.2009 23:14 af Bruger #14645
Jeg er lidt ked af, at jeg oprettede denne tråd, for jeg løste problemet et par minutter senere, og jeg gjorde det selv.

Project > Project Properties > Linker > Advanced > Entry Point.

Jeg sagde ikke, jeg havde brug for det.

Jeg sagde ikke, jeg havde brug for det.

Men så spørger jeg på en anden måde. Hvorfor vil du gøre det ?

Jeg sagde ikke, jeg ville gøre det... Ej hehe ;) :D

Oprindeligt var det fordi, jeg gerne ville have et entry-point ligesom det i C#. Eksempelvis:

class MyClass
{
public static void Main()
{
...
}
}

Det kunne være ret så blæret at have i C++, synes jeg. Men det lader sig desværre ikke gøre; entry-pointet må ikke være en metode.

Alternativet var at lade det ligne entry-pointet i en CLR-konsolapplikation:

void _tmain()
{
...
}

På den måde kunne man opnå at main() var en void. Ikke at det på nogen måde er en fordel (da man i følge en eller anden standard ikke er tvunget til at returnere 0 fra main), men tjah... Nogle foretrækker det måske.

Indlæg senest redigeret d. 08.04.2009 17:15 af Bruger #8985
Det der kommer tættest på er nok:
Fold kodeboks ind/udKode 

Men jeg har svært ved at se pointen...

Man er ikke tvunget til at returnere noget fra main i c++, hvis man undlader det retuneres der implicit 0. main skal dog, af ret åbenlyse grunde, have int som retur type.

t