Meget simpelt php/mysql spg.

Tags:    php

Hejsa. Jeg sidder her og roder lidt med mysql, er lige begyndt, så forstår ikke så meget af det, men lidt har jeg da lært.
Jeg er gået igang med at lære UPDATE-delen, hvor noget af det virker, men den vigtigste del virker desværre ikke.

Jeg har et script som skal forestille en telefonbog, hvor jeg kan oprette kontakter, og nu vil jeg gerne kunne rette i dem.

PHP-delen i update.php ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Linket 'Opdater' virker sådan set fint, man kommer ind på en ny side, hvor man kan se navn/mail/tel i de bokse som man skal, men efter jeg har trykket 'submit' ændrer den ikke boksen. Jeg har prøvet at lave en manuel SQL i min phpmyadmin, og det virkede fint, så det må være formen/variablerne den er gal med, men er desværre for uvidende til at finde fejlen selv.

Hvis I vil se HTML-formen ser den sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan ikke se noget id felt i din form. hvis det er i action på formen er det i $_GET tror jeg nok.

Hvis du tror dine queries ikke virker kan du skrive "mysql_query(...) or die(mysql_error);"¨
... skal være din query så vil der udskrives en error hvis der er en, hvis den ikke udskriver en error er din query korrekt, men da den ikke gør det du vil kan du jo udskrive den først for at se hvad din query faktisk er.

Jeg har prøvet at sætte "or die(mysql_error)" ind, men den siger ikke nogen fejl.

Skal der være et id-felt i formen da?

Forstår ikke rigtig noget af resten du skriver. Du skriver det vidst ikke på et nybegynder-sprog som jeg kan være med på :-)

Jeg har prøvet at sætte "or die(mysql_error)" ind, men den siger ikke nogen fejl.

Skal der være et id-felt i formen da?

Forstår ikke rigtig noget af resten du skriver. Du skriver det vidst ikke på et nybegynder-sprog som jeg kan være med på :-)

Hvis du har php koden i samme fil som formen, så indsæt det her et sted i din form:

Fold kodeboks ind/udKode 

hvis du har dem seperate filer skal du ændre action="<? echo $PHP_SELF; ?>" til noget action="update.php"

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2009 10:17 af Bruger #5890
t