Countdown script ?

Tags:    php

Jeg leder efter en løsning på et lille problem jeg har.

På min spille-hjemmeside er det muligt at købe en bygning, problemet er så at jeg vil ha det til at tage f.eks 30min at bygge det lvl, når de 30min så er gået, er det meningen at den skal opgradere sig et lvl.

Samtigdigt med skal brugeren også kunne gå væk fra siden uden at countdownen så starter forfra når brugeren vender tilbage til siden igen.

Jeg har kigget lidt rundt, og rodet med nogle forskellige koder, men problemet er bare at de countdown-scripts jeg har fundet starter forfra når siden bliver opdateret.

Håber der er en der kan hjælpe.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er faktisk relativt simpelt - når du starter opgraderingen, gemmer du i databasen et tal - det nuværende tidspunkt + 30 minutter og kalder det "opgraderingstidspunkt".

Hver gang siden loades, tager du opgraderingstidspunktet, og trækker det fra det nuværende tidspunkt - det giver dig den resterende tid før opgraderingen finder sted - og så bruger du dét tal som udgangspunkt i din countdown.
Når siden loades, og du laver regnestykket, og resultatet bliver 0 eller mindre, så er det fordi tiden er gået, og så kan du opgradere bygningen.

Indlæg senest redigeret d. 30.03.2009 14:35 af Bruger #8223
Splitti! Som jeg gav dig et link til i den anden tråd du lavede (http://www.udvikleren.dk/Thread.aspx?f=6&t=28044), så kan du bruge dette script. Når tiden er på nul, skal du submitte din form (det troede jeg var åbenlyst). Hvis ikke du ved hvordan man submitter en form fra javascript, så søg på google efter det.

t