Gemme som A, derefter gemme som B, når der kommer et nyt A

Tags:    php

Hej,

Jeg er igang med at lave en weblog side til min forestående interrail tur.

Jeg vil gerne have en funktion, hvor jeg kan opdatere hvilken by (og land) jeg senest har været i, men samtidig gemme gamle resultater.

Jeg prøver med en mere teknisk forklaring:

Jeg er ude efter at få følgende:

Senest opdateret fra $lastCity, $lastCountry. På vej mod $newCity, $newCountry.

Jeg forestiller mig at det hele opdateres gennem en formular, og gemmes i min MySQL database.

Jeg har følgende idé:

På opdateringssiden, er der fire <input> fields.
To af dem er readonly, og indeholder en ny variabel, $currentCity, $currentCountry. De er der blot, så jeg er sikker på at der kommer det rigtige i min database.

Når jeg går ind på opdateringssiden, spørger siden om jeg vil rejse til en ny by, trykker jeg "ja", opdaterer den $currentCity og $currentCountry med den værdi, $newCity og $newCountry havde. Den nulstiller derefter $newCity og $newCountry.

I de to andre <input> fields, indtaster jeg de værdier, der skal være henholdsvis $newCity og $newCountry.

Når jeg trykker "opdater", opdaterer hele molevitten.

Den gemmer $current* som $last*, og nulstiller derefter $current* variablerne. $new* er de værdier jeg indtastede i felterne.

Det er den idé jeg har i hoved, men jeg aner ikke hvordan jeg skal lave det til php. Det vil jeg gerne have hjælp til.

Hvis I har forslag til en anden måde at gøre det på, så skriv endelig.

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det jeg tænke på at var at gemme føste by som a, næste som b, næste som c, etc. alstå 1,2,3.

Også på den side hvor de skal vise i omvendt række følge

Fold kodeboks ind/udKode 

Altså vælge byer sorterede efter c,b,a etc.

Alternativ kunne du har i felt i den tabel som gemmer dato, og så sorter efter datoen.

Det jeg tænke på at var at gemme føste by som a, næste som b, næste som c, etc. alstå 1,2,3.

Også på den side hvor de skal vise i omvendt række følge (...)

Du er genial. Jeg fik det resultat jeg ledte efter.

Hvis andre skulle være interesseret:

viewLocation.php
Fold kodeboks ind/udKode 

nextCountry.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 30.03.2009 01:02 af Bruger #12579
t