Hej alle,
Der er dog mere end en bekymring jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med, jeg er ret ny til PHP.
Jeg ville høre om.
1:
Jeg ønsker at sende mails fra min hjemmeside med sendmail tror jeg der bliver brugt, og den mail der bliver sendt skal sendes som HTML mail, så når den modtages kan den ses i HTML, jeg har forsøgt at bygge den op med HTML kode på flere forskellige måder, men det lykkedes bare ikke.
$mail_msg = ("
<html>
<head>
</head>
<body>
<table >
<tr>
<td>
Navn:
</td>
<td>
$_POST[navn]
</td>
</tr>
<tr>
<td>
Email:
</td>
<td>
$_POST[email]
</td>
</tr>
<tr>
<td>
Telefon:
</td>
<td>
$_POST[telefon]
</td>
</tr>
<tr>
<td>
Besked:
</td>
<td>
$_POST[tekst]
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
");
Nogen der kan hjælpe mig her?
2:
Jeg har lavet en menu som ser sådan her ud
<ul>
<li><a href="index.php?p=forside">Forside</a></li>
<li><a href="index.php?p=services">Service</a></li>
<li><a href="index.php?p=priser">Priser</a></li>
<li><a href="index.php?p=omos">Om os</a></li>
<li><a href="index.php?p=kontakt">Kontakt</a></li>
<li><a href="index.php?p=betingelser">Betingelser</a></li>
<li><a href="index.php?p=anbefaler">Anbefaler</a></li>
<li><a href="index.php?p=download">Download</a></li>
</ul>
Det jeg godt kunne tænke mig var at hvis man kunne få PHP til at ændre farven på det link man sidst trykkede på, så man kan se hvilket link der er 'Aktivt' jeg har forsøgt med CSS og sætte a:active, og læst om rækkefølgen a:* skal sættes i, men den gør det bare ikke, formoder det er fordi jeg bruger includes til det, ved det ikke.
3:
Nogen der kan henvise mig til en brugervenligt sted, forumtråd, guide eller andet, hvor jeg kan læse om cookies eller sessions, jeg skal have lavet det muligt at kunne navigere rundt på min hjemmeside under et login, så man kan få adgang til forskellige features.
Mange tak fordi du gad læse dette og mange tak hvis du gider hjælpe mig med noget af det.
Indlæg senest redigeret d. 29.03.2009 00:32 af Bruger #14837