Overgang i dropdown menu

Tags:    html css

Hej alle!

Jeg har lovet at hjælpe med et mindre problem på http://ungdomsproblemer.dk/, problemet består i at dropdown menuen, i internet explorer, forsvinder når man bevæger musen fra eks. punkt 1 til 2 på listen, muligvis pga. noget luft i mellem dropdown elementerne.

Nogen der har en løsning?

På forhånd tak!
Thomas Jensen

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du skal heller ikke definere nogle bredder, dit anchor tag skal bare fylde hele <li> tagget, og det kan du ikke uden

a
{
display: block;
height: 100%;
width: 100%;
}

Men begynder du så at give det padding, skal du huske at trække det fra ala:

a
{
height: 80%;
width: 80%;
padding: 10%;
}

Derfor er det lettere at holde padding i et span tag bagefter.

/J

du må ikke bruge margin, så er der afstand mellem elementerne, brug padding. eller margin på de elementer du ikke har :hover på.

/J

Der er ikke margin nogen steder?

det var der før...

Lav de nestede <li> lidt højere end baggrundsbilledet, og tildel dem en negativ margin-top, så de overlapper hinadnen.

fra level 1, til det første <li> går level 1 fint ned over den første dropdown der kommer, men de andre ligger bare under hinanden, så endten skal du få styr på dit css, som jo er nooooooget kringlet, eller ligge <li> ovenpå hinanden.

/J

Tak det virkede, men nu løb jeg ind i et nyt problem. Når der er sat en fast højde på elementerne, skal jeg også definere en fast bredde, ellers justeres de ikke så pænt som før.

Det er desværre ikke mig der har lavet CSS'en.

yes, gør sådan her;:

<li><a><span>tekst</span></a></li>

ul li a
{
width: 100%;
height: 100%;
}

ul li a span
{
// padding. evt display: block;
}

det er fordi anchor <a> ikke er et block element, eller du har lavet det til et block element, men ikke give det nogle bredder.

/J

Jeg vil helst ikke definere nogen bredde, da den gerne bare skulle udvide sig med teksten. Det hjalp ikke at sætte display:block eller inline på, har du en idé?

t