Sende location samt javascript fra et vindue til et andet?

Tags:    javascript

Hejsa.

Forsøger at sende noget javascript fra et vindue til et andet, og har indtilvidere løst problemet på følgende måde:

Fold kodeboks ind/udKode 

- Det virker lige som det skal, men selvfølgelig kun hvis "window_two" allerede er åbent.

Hvis "window_two" ikke er åbent vil jeg gerne åbne det med en URL, samt det javascript jeg sender med ovenfor, men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg gør det?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
var newwin = window.open('url', {options});

newwin.document.getElementById("button").onclick=function(){window.alert("clicked")};

Du kan ikke overføre en streng, og afvikle den. Kan du ikke beskrive hvad du vil fremfor at vise hvad der ikke virker.

/J

Jo, skal lige prøve at forklare hvad jeg vil gøre... Kort fortalt er jeg i gang med at lave et bruger oprettelse script hvor ens email-adresse skal valideres ved at man trykker på et link i en mail, som man kender det fra så mange andre sider. - Jeg er dog bare træt af at man altid ender i et nyt vindue, end det man startede i så det jeg gerne vil er følgende:

1) Man opretter sin profil og får en besked om at der nu er sendt en mail til en, hvor man skal aktivere sin email adresse

2) Man kliker på linket i mailen som så åbner et pop-up vindue der ikke gør andet end at sætte focus til det vindue der allerede er åbent, hvor man oprettede sin profil samt medsender et javascript funktionskald, og derefter lukker sig selv. - Er vinduet hvor man tidligere var i gang med at oprette sin profil blevet lukket i mellem tiden skal det i stedet åbnes igen.

- Håber forklaringen giver mening :)

det kan du ikke i en mail, hvor mange mail klienter kender du der tillader javascript ?

/J

hvor mange mail klienter kender du der tillader javascript ?

Ingen, men det er jo også netop derfor jeg skriver mit script i URLen.. (Kan godt være jeg var uklar ved at skrive "pop-up vindue" - mente bare et browser vindue som sætter fokus til et andet browser vindue).

Men tror jeg har fundet ud af at der desværre er andre problemer til hinter... Det lader til a t browser vinduer åbnet fra en email client ikke har mulighed for at kende noget til alle de andre browser vinduer der er åbne i forvejen... Så må finde på en anden løsning :)

t