Tilde/sammenlægge og dividere tal...

Tags:    php

Jeg prøver at lave et rangliste script, og det som sådan helt fint, men... Jeg har et problem hvis 2 spillere ender på samme antal point i en match. Hver spiller får tillægspoint for hver match afhængig af hvilken placering de opnår, og lad os sige at nr. 1 for 6 xtra point, nr. 2 for 3 ekstra point og nr. 3 for 1 xtra point. Problemet er hvis nu der er 2 der deler første pladsen, så vil jeg gerne lægge 1 og 2 pladsens point sammen (9) og dividere det med 2 (4,5) og derefter runde op til 5. Så nr. 1 og 2 for hver 5 point extra medens nr. 3 stadig får 1 point. Mit script finder selv ud af hvem der bliver placeret hvordan, og skulle gerne også selv kunne tillægge dem disse extra point ud fra en array. som det er nu giver scriptet de 2 der deler 1. pladsen hver 6 point og så springer den bare 2 plads point over... Her er mit script so far:
Fold kodeboks ind/udKode 

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
lav først et sorteret array over de spillere der får point givne placeringer.

læg alle spillere ind i et stort array,
$player[]=$row;

test om den nye spiller er bedre end dem du har i placerings arrayet, hvis han er indsæt hans index fra player arrayet det rigtige sted og pop et element af listen.

når alle spillere er færdige løber du placerings arrayet igennem, hvis 2 placeringer har samme score slår du dem sammen og du slår deres points sammen i point arrayet.

Nå det er gjort kan du løbe placerings array igennem igen og point arrayet, for hvert index til deler du spillerne under det index antallet af point i point arrayet divideret med antallet af spillere og rundet.

Ok... Er ikke helt klar over hvad du mener, og fremgamgsmåde... Kan du give et eksempel?

t