Vil nogen hjælpe med simpelt PHP-script?

Tags:    php

Hej. Jeg er ny her på siden, og også ny til PHP. Jeg har nu læst de 15 artikler omkring PHP 101 grundigt igennem inde fra Zend's hjemmeside. Jeg ønsker at lave en slags kcal-tæller som vil kunne hjælpe folk, men jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte henne. Jeg har en del idéer til hvad den skal gøre af smarte ting som jeg kan tilføje selv henad vejen, men det er lige det første stykke der er sværest må jeg nok sige.
Jeg aner overhovedet ikke hvor jeg skal starte.
Hvis nogen vil hjælpe mig med at lave en simpel "rygrad" af programmet, vil jeg blive meget glad :) I må gerne PM eller e-maile mig, eller bare skriver her I tråden.
Tak på forhånd

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ahhh Jeg laver det ikke for dig, har simpelthen ikke tid, om jeg så gerne ville, men hvis du allerede kan PHP burde det være simpelt:

Database med 1 table "food", evt med felterne:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så kunne du lade brugeren vælge om det skulle være morgen, middag eller aftensmad han/hun havde brug for og derfra sammensætte måltider fra din table.

MisterHamper, du er vidst nød til at specificere hvad den skal bestå af... En kcal tæller? Har du så nogle produkter i forvejen (burger, pommes frites osv.) som folk kan vælge eller?

Jeg havde tænkt at specifere over e-mail eller pm så der ikke bliver misforståelser, så bare send sådan en :) Jeg har en del idéer som helt sikkert vil gøre programmet genialt og hjælpe en del folk :)Men de features kan jeg godt selv rode med og lære at sætte på bagefter.
Det er bare grundplanen jeg ingen anelse har om hvor jeg skal starte henne.

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2009 08:55 af Bruger #14825
Jep har du adgang til MySQL database, eller skal det gøres i filer?

Tak fordi du vil hjælpe med den :) Jo jeg har en MySQL database. Så kan jeg selv bare tilføje alle de forskellige madvarer og deres forskellige værdier til MySQL gennem min hoster, er det ikke korrekt antaget?

Indlæg senest redigeret d. 24.03.2009 17:59 af Bruger #14825
Ahh okay, det er helt i orden :) Jeg prøver at rode selv lidt med det så her i morgen, tak for din hjælp

Indlæg senest redigeret d. 25.03.2009 00:28 af Bruger #14825
t