Problemer med exceptions.

Tags:    java

Hej!

Hvorfor kan jeg ikke få "Forkert filformat." udskrivet? Jeg prøver at indlæse en fil men en den ikke kender, og der skal den så fange StreamCorruptedException, men den kommer istedet med en "Liste ikke fundet." - dette er den jo rent faktisk, men ikke en med det format den skulle have.

Sig til hvis du mangler mere af koden..

Håber nogen kan hjælpe.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hjælper det hvis du catcher exceptionen nede i funtionen hent?

Tror ikke at den laver nogen exception fordi, den kører ikke catch blokken. Og programmet crasher ikke hvilket det normalt gør medmindre man catcher exceptionen.

Prøv at sætte noget text til at blive skrevet i tilfælde af exception og se om det kan hjælpe med at finde fejlen. Eks:

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv dette for alle og se om den overhovedet laver nogen form for exception.

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2009 18:56 af Bruger #14645
Den smider en StreamCorruptedException når jeg skriver e.stacktrace().. Men jeg har lige lært at bruge exceptions og try-catch, så jeg ved ikke helt hvor fejlen er.. :/

Den smider en StreamCorruptedException når jeg skriver e.stacktrace().. Men jeg har lige lært at bruge exceptions og try-catch, så jeg ved ikke helt hvor fejlen er.. :/

Øh du returnere null, burde du ikke lave en
Fold kodeboks ind/udKode 

i stedet for?

Returnerer du ikke før du når at smide eller fange noget?

Hej martin, jeg fik den rettet og nu virker den. Hvis nogen er interesseret i jeg kommer med rettelsen her så sig til, ellers så tak for hjælpen. Det er virkelig lækkert i gider hjælpe os med problemer :)

Hvis nogen :)er interesseret i jeg kommer med rettelsen her så sig til, ...

Jeg vil da gerne se rettelsen. Hvis jeg nu begynder at programmere Java igen, hvilket jeg højst sandsynligt skal som C-fag efter sommerferien, så er det rart at jeg ikke snubler over noget lignende måske. :)

Hej Søren,
Her er den endelige kode så: :)

Fold kodeboks ind/udKode 

t