jQuery og SMARTY?

Tags:    javascript

Hejsa.

Er i gang med en side der er bygget op omkring SMARTY og ønsker nu at tilføje lidt dynamisk funktionalitet med Javascript/jQuery. Allerhelst ville jeg gerne kunne laode en SMARTY .tpl fil og sætte den som HTML i en div f.eks. - Har derfor søgt på jQuery SMARTY plugins og har fundet følgende: http://www.balupton.com/sandbox/jquery_smarty/

Kan bare ikke overskue hvordan det virker og om det kan bruges som jeg ønsker? - Nogle bud, eller alternative forslag?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
serverfiler skal requestes, og kan ikke bare hentes, der skal ske et request.

Jquery har ajax, og det er nok du leder efter.

Altså lad din SMARTY ting returnere noget xml, og brug jquery til at hente data.

Dog vil jeg anbefale dig først at lave et normalt site, og derefter shine det op med jquery, så du er sikker på at alle kan se og bruge alle funktioner.

/J

og din side, med den konkurrence er ulovlig jfør dansk lov, mht til nyhedsbrev. Der skal aktivt tages stilling til om man ønsker nyhedsbrev, det må ikke stå med småt.

/J

Hej Jokke.

Er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener... Det jeg gerne vil er at loade en .tpl fil med tilhørende php fil og så sætte det ind med Javascript uden at reloade siden.

Mht. at starte med en simpel side er jeg helt enig, og det har jeg også allerede gjort :)

Mht. konkurrencen var jeg ikke klar over at reglerne er sådan men takker for tippet.. Ved du hvor jeg kan læse om disse regler?

Hmm.. nu fandt jeg en løsning der er så simpel at jeg bliver helt i tvivl om det er smart!? :D

Jeg har lavet alternative filer til index.php og index.tpl, hvor jeg includere de nødvendige ting til at parse en tpl fil i SMARTY, og kalder dem så med følgende jQuery:
Fold kodeboks ind/udKode 

Giver det mening?

ja, klart, men $.ajax giver mere mening.

/J

Hvorfor giver $.ajax mere mening?

t