Hent adresse via tlfnr.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Jeg er interesseret i at vide hvordan man får ens side til at auto-udfylde adressefelter med oplysninger hentet fra et telefonnummer... Jeg har søgt nettet tyndt efter et svar, og nu lægger jeg min skæbne i udviklerens hænder.

Jeg søger noget i stil med: http://www.karrysutra.dk/create_account.php

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2009 23:43 af Bruger #14677
12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hej

du kan nok købe dig til denne service et sted eller lave en function der henter oplysningerne selv.. jeg lavet engang en opslags klasse, men jeg har har den desvære ikke mere :(

du kan lave noget iden her stil.

index.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

class.tlf.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

nu lavet jeg det bare lige hurtigt, så må du selv lave resten af regex (Regular Expressions) på de data du skal bruge, lavet kun lige så den kan hente navn..

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2009 03:31 af Bruger #3427
Hold da op - sikke et udførligt svar!
Jeg glæder mig som en lille dreng til at se om jeg kan få det til at virke!

Når jeg får det regnet ud, lægger jeg selvfølgelig den færdige kode ud hér på denne tråd!

Tusind tak, Kenneth! :D

ja køb servicen hos krak eller dgs.

Der er massere af kodeeksempler med.

/J

Hent adresse via Telefonnummer
Takket være Kenneths store hjælp, har jeg nu lavet et PHP-script, der henter en adresse ud fra et Telefon-nummer.
I kan et kort stykke tid endnu se det færdige resultat på adressen:
http://wpsos.dk/hent/

Hentes fra Krak
I Kenneths kode, bliver oplysningerne hentet fra de gule sider - Jeg fandt det dog nemmere at adskille de enkelte ting fra hinanden via Krak (Det vil sige at pille fx postnummeret ud af adressen).

Selve Koderne (2 filer)

class.tlf.php
Fold kodeboks ind/udKode 

index.php
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvorfor lave tingene selv?
Grunden til at jeg ikke køber mig til denne service, er at jeg mener sådanne løsninger bør findes på det frie marked. Det er når folk på nettet hjælper hinanden, at nettet udvikler sig. Som web-udvikler, kan man hurtigt købe sig fattig i andres løsninger... Jeg er ikke mindre flittig bruger af kraks hjemmeside, eller danmarkskort på baggrund af dette lille stykke kode.

Hvor kan det bruges?
Jeg har selv tænkt mig at bruge det i en web-butik (Shopping-Cart), hvor folk skal indtaste deres adresse, og adressen på den der skal modtage det købte. Denne funktion sparer dem for en masse tid.

- Endnu engang, tak for hjælpen Kenneth!

den eneste grund til jeg kan se en ide i at købe en service ved evt krak, er at det aflaster din server, den får kun de data den skal bruge og ik en hel side den skal kigge i.

men godt du fik det til at virke =)
ps. husk at opdatere din klasse hvis de laver nyt layout på krak =)

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2009 14:36 af Bruger #3427
Er det lovligt at gøre på den her måde?

Jeg er selv ved at implementere lign. funktionalitet (dog via. Facebook Connect) men er der ikke noget juridisk fra krak's side der beskytter mod at man må gøre sådan her?

ja det er lovligt.

edit:
det kan godt være der er noget juridisk fra krak's side.

men de kan ikke forbyde dig at "læse" deres side, den er offentlige tilgængelig..

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2009 17:20 af Bruger #3427
Det der er fucking ulovligt.

/J

de har en service man skal betale for, fordi du kan stjæle data uden om servicen, betyder det ikke du ikke skal betale og at det er lovligt. Du må ikke engang hotlinke ind til et kort på krak uden at betale ... mener 2.500, krak er gammeldags og ryger snart ud, hvis ikke de åbner lidt mere op for sluserne.

jokke, må google så heller ik "læse" deres side. de er ca 130.000 hits på krak på google..

<< < 12 > >>
t