læser fra fil?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hey, ville gerne vide hvordan man Tjekker om der er noget i en fil. For eksempel. Jeg har lavet et tekstdokument hvor der er skrevet noget i. Men inden den udføre den del hvor man skal indtaste det der skal være inde i tekstfilen, skal den først kigge om man har noget læggene i filen allerede, hvad kunne kommandoen være til det?

Min nuværende kode er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Okay. har kigget lidt på det og har fundet frem til en smule, ved ikke om det kan være rigtigt men her er det:

Fold kodeboks ind/udKode 

Har delt det op i funktioner da jeg bare skulle se koden for sig! så ikke spekuler på det, sætter det ind i main senere.
Problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvor jeg skal sige den skal læse fra Gemtkodeord.txt ? der står jo bare: istream& std::getline(istream& is, string& LaeserData, char delimiter = '\n' );

Hjælp :)
sig til hvis du ikke lige forstod det, så skal jeg nok forklare.

Ville det ikke være nemmer hvis man gjorde:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2009 13:29 af Bruger #14212
Det ville nok være nemmere, men ifstream har ikke nogen size funktion.

Du kan i stedet flytte fil-pointeren til enden på filen, og derpå se hvor den er. Det gør du med seek og tell:
http://www.cppreference.com/wiki/io/start

Kan du ikke vise mig en kode så jeg har en ide om hvordan den skal køre de forskellige tell og seek.

Fold kodeboks ind/udKode 

Ville jeg jo aldrig have regnet ud selv ^^, heller ikke lige fordi jeg fatter det der..
Kender du et sted hvor jeg kan læse meget mere om det der? især seekg - tellg og p.

Kan bare ikke se hvordan jeg skal sætte det ind i min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 22.03.2009 17:59 af Bruger #14212
seekg og tellg er ufattelig simple, de flytter blot filpointeren og fortæller hvor den er. Søg på google...

Jeg ved ikke hvad din kode skal, så jeg kan ikke rigtigt sætte noget ind.

Altså den skal følgende:
Bede om at lave ny bruger.
Luk programmet.
Start programmet.
Når du starter det op igen beder den dig logge ind da den tjekker om du allerede har lavet en bruger som du så har.
Den skal blot tjekke om du har lavet en bruger, hvis du har så går den videre til noget andet af min kode som kommer senere.
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 23.03.2009 17:00 af Bruger #14212
<< < 12 > >>
t