læser fra fil?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hey, ville gerne vide hvordan man Tjekker om der er noget i en fil. For eksempel. Jeg har lavet et tekstdokument hvor der er skrevet noget i. Men inden den udføre den del hvor man skal indtaste det der skal være inde i tekstfilen, skal den først kigge om man har noget læggene i filen allerede, hvad kunne kommandoen være til det?

Min nuværende kode er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Man forsøger at læse fra filen, f.eks. med >> eller med getline, hvis man kan læse er der noget i filen, ellers var der (sandsynligvis) ikke noget i filen.

Altså, betyder det at man bare skal bruge en:

Fold kodeboks ind/udKode 

is_open fortæller dig om filen blev åbnet, det blev den, hvis den findes (og du har lov til at åbne den).

Men, jeg skal jo kun tjekke om der er noget i filen. hvis der er skal den springe et andet stykke over. Har du et eksempel på en kode?

Først checker du om filen findes (f.eks. med is_open()) Så forsøger du at læse, f.eks. med getline(). Du kan "springe over" ved at læse det du vil springe over, eller med med funktionen seekg:
http://www.cppreference.com/wiki/io/seekg

Når du siger man skal bruge getline, hvad vil getline gøre? og skal der bare stå:
Fold kodeboks ind/udKode 

Eller hvad?

Okay, har forstået en del af det nu her, men vil du være venlig at forklare hvad int MAX_LENGHT = 100; og char line[MAX_LENGTH];
og så funktionen til det: while( fin.getline(line, MAX_LENGTH) ) gør?

Jo og så lige en sidste ting er: Hvis man nu har lavet 2 cpp filer. hvor i den ene står den ene del af en kode som skal blive udført hvis den nu bliver færdig med den anden del. Det jeg mener er hvordan du kalder en anden cpp fil?

Indlæg senest redigeret d. 21.03.2009 20:23 af Bruger #14212
MAX_LENGTH er den maksimale linje længde som getline vil læse.

Jeg havde ikke læst linket ordenligt, det er bedre at bruge den anden version af getline:
http://www.cppreference.com/wiki/string/getline

Du laver en funktion i den anden cpp fil, som du kalder fra din første cpp fil. Man kan ikke kalde en cpp fil.

Vil lige kigge på det lidt, skriver tilbage senere :D

<< < 12 > >>
t