Læs fra fil :)

Tags:    c++

Okay guys, listing up! Jeg er igang med et fucking overpowered kodegemmer program her! Hvor jeg vil hen med det? I hvert fald ikke ud iblandt jer, tænk hvis i nakker mine koder ^^ Nåh. men det jeg ville spørge om er: Jeg har lavet en ting til at spørge dig om et password du gerne vil bruge for at logge ind på min ny kommende program. Dog har jeg ikke lige lavet login delen endnu.. Det er hvad jeg vil spørge jer om nemlig. Jeg vil gerne have det til at du indtaster den kode du gerne vil have hvorefter den gemmer det i et dokument. Hvorefter når jeg så åbner programmet læser den koden i filen som jeg så har lavet med min kode som jeg lige havde indtastet. Pointen er at når filen er blevet "loaded" og hvis den finder noget i filen såsom tekst skal den spørge mig om at logge ind. Hvad skal jeg have med? Husk at programmet skal læse koden i filen hvorefter den siger om man har tastet det rigtigt, så den fortsætter, eller om man har tastet forkert så den beder dig om at prøve igen. Hvad skal inkludere? Tak for hjælpen.

Min egen ide er at man skal bruge følgende: Input/Output files. Der tror jeg så at jeg ville lave en if("fil" et eller andet?) så bed om login. else hvis filen er tom så gå videre til hvor man kan lave koden.

Min kode indtil videre:

Fold kodeboks ind/udKode 

Sig til hvis der er noget i ikke lige fatter :)

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2009 18:56 af Bruger #14212
Læs om filer, fra afsnit 20:
http://www.udvikleren.dk/C/Article.aspx/286/Page7/

Jeg forsod ikke helt hvad der var du ville.

t