ok jeg har flere gange prøvet at forstå pointere men har opgivet...
jeg tror jeg forstår idéen med det, men jeg fatter ikke hvordan det på nogen måde kan være nyttigt
jeg ser det som at lave en kopi af et variabel, hvilket jeg ikke kan se nogen mening i...
anyway, sådan her har jeg forstået det:
hvis jeg har et variabel 'i' og giver det en værdi af 10 fx.
så laver jeg så en pointer til i... lad os kalde den for pI.
nu "pejer" pI på i, right?
hvilket vil svare lidt til at ligge en genvej ud på sit skrivebord, i den forstand at man ligger et ikon ud på skrivebordet som så holder adressen til den oprindelige fil, som genvejen peger på?
eller har jeg misforstået noget?
og selv hvis det er rigtig (hvilket jeg tvivler lidt på), kan jeg ikke se hvordan det skal komme mig til nytte, hvis de alligevel har den samme værdi?
kunne en af jer kloge mennesker ikke give mig et eksempel? ikke bare et eksempel hvor en pointer bliver brugt (dem har jeg set massere af), men et eksempel hvor det rent faktisk er nødvendigt at bruge en pointer.
altså noget der kan give mig en idé om hvad pointere fx. kunne bruges til, udover at lave kopier af sine allerede eksisterende variabler ...
desuden fatter jeg ikke helt hvornår '*' skal være foran eller bagved variablet, og hvornår '&' skal bruges.
og så har jeg et spørgsmål med hensyn til en klasse jeg arbejder lidt på:
da jeg prøvede at lave et objekt af min klasse gjorde jeg bare sådan her:
menuItem test = new menuItem("test", true, 't');og det gav mig følgende fejl:
error C2440: 'initializing' : cannot convert from 'menuItem *' to 'menuItem'jeg kunne jo se at det havde noget med pointere at gøre, så jeg prøvede at sætte et '*' tegn ind lidt forskellige stedder i linjen, og endte op med følgende som virkede helt fint:
menuItem* test = new menuItem("test", true, 't'); hvorfor er det lige at jeg skal lave en pointer til min klasse for at lave et objekt?
det forstår jeg ikke helt
og for at i ikke skal køre helt træt i dumme spørgsmål om pointers, har jeg et lille bonusspørgsmål
hvordan kan jeg loope igennem alle objekter i en klasse, og så udføre et eller andet, for hvert objekt?
jeg prøvede med følgende, men det virkede ikke:
for each(object i in menuItem){ ... }kan i hjælpe mig der?
på forhånd tak
-Craksy