Bærbar Wlan

Tags:    diverse

Hej udviklere.

Her for ikke så lang tid siden begyndte min bærbar at opfære sig mærkeligt. Når jeg sidder på internettet på den er der ingen problemer, men når jeg spiller fx. counter-strike, ryger min ping op på 500. Det kunne tyde på at det er netkortet, for jeg har formateren den for 1 dag siden og problemet var der stadigt. Hvad kan der være galt ?:S

Der kan være mange grunde til at dit trådløse begynder at få en høj ping lige pludselig. Generelt er trådløs ikke det bedste at spille over men det kan sagtens lade sig gøre.

Den høje ping kan skyldes, at der er kommet et nyt trådløs netværk i nærheden der bruger en channel der ligger for tæt på den du benytter.

Derudover kan det være hos din udbyder der har fået en større belastning. Dette kan ses ved at pinge en af deres routere eller evt lave en tracert, så kan du også se svartiderne.

Håber det hjælper dig på vej.

for mig lyder det godt nok som om at dit netværkskorts drivere er forældede og derfor kører dårligt sammen med nogle udvalgte applikationer... det ville være mit bedste bud... prøv at gå ind under enhedshåndtering og find navnet på dit netværkskort og skriv det ind i google... så kommer der efter alt sandsynlighed en side frem fra producenten med nye opdateringer til driveren, og så skal man bare hente dem og åbne dem, og så plejer det at hjælpe ;)

en anden mulighed kan være at din router prøver at blokere cs for netadgang. evt. kan du prøve at tildele din bærbar en statisk IP i selve routerens database, da routere kan finde på at afvise "tilfældige" applikationer specielt hvis de har en form for antihacking software integreret.

Har du evt. prøvet at genstarte din router?

håber noget af det virker :)
ps: var selv lidt af en cs freak i sin tid :P

Altså det er over LAN vi spiller. Alle andre har fin ping men jeg lagger max :S. Prøver lige dit tip :)

t