String lol

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hey :) Har et lille bette problem.. Meget simepel fejl, har bare lige glemt alt omkring string's if altså

cout alle mulige jaja tegn..
string etellerandet;
getline...
string etellerandetmere;
getline...

Her kommer det så hvor jeg ikke kan få det til at virke..

if(etellerandet == etellerandetmere)
{
blahblahblah
}

Jeg kan ikke rigtig få If med strings til at virke.. Hvordan er det nu med strings of if? hjælp tak. min kode indtil videre er..
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2009 15:23 af Bruger #14212
Den kode du lige har postet virker fint ved mig.

Får dog en advarsel fordi IndtastKode ikke rigtig bliver brugt til noget, men ingen fejl.

Ps. du inkluderer iostream 2 gange.

Prøv at kør programmet så... Når du har indtastet tallene præcis begge gange. så går den bare ned og siger: Passwordene passede ikke sammen -.-

Søren Enevoldsen. Der er ikke nogen fejl. Men den gider blot ikke at virke..

Prøv at kør programmet så... Når du har indtastet tallene præcis begge gange. så går den bare ned og siger: Passwordene passede ikke sammen -.-

Virker fint??

Har prøvet med hejsa
Har prøvet med 1014

Virker fint.

Prøv at kopiere koden herfra og ind igen.
Og prøv at udskrive værdien lige efter du indlæser den fra keyboardet for at se om det faktisk bliver gemt i variablerne, se min tidligere post for dette.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2009 17:15 af Bruger #14645
Amen!! nu når jeg køre det med det der cout string. Skriver den ikke engang stringen ud! Hvad sker der for codeblocks?!

Amen!! nu når jeg køre det med det der cout string. Skriver den ikke engang stringen ud! Hvad sker der for codeblocks?!

Codeblocks kan jeg ikke hjælpe dig med.
Men så ligger problemet tilsyneladende ved at inputtet ikke bliver gemt i variablerne.

Det er altid en god ide at tjekke når man har problemer.

Hmm.. Andre gratisse programmer udover codeblocks som rent faktisk kan køre den så?

Hmm.. Andre gratisse programmer udover codeblocks som rent faktisk kan køre den så?

Der er Bloodshed Dev-C++
Visual C++ 2008 Express Edition

Nogle andre kender måske nogle.

Jeg bruger visual c++.

Hvad koster det?

Hvad koster det?

Ja siden du spurgte om gratis, så koster det ingenting.

Dev-C++ er gratis.
Visual C++ 2008 Express Edition er os gratis (men kun express versionen!).

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2009 17:44 af Bruger #14645
<< < 123 > >>
t