String lol

Tags:    c++

<< < 123 > >>
Hey :) Har et lille bette problem.. Meget simepel fejl, har bare lige glemt alt omkring string's if altså

cout alle mulige jaja tegn..
string etellerandet;
getline...
string etellerandetmere;
getline...

Her kommer det så hvor jeg ikke kan få det til at virke..

if(etellerandet == etellerandetmere)
{
blahblahblah
}

Jeg kan ikke rigtig få If med strings til at virke.. Hvordan er det nu med strings of if? hjælp tak. min kode indtil videre er..
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2009 15:23 af Bruger #14212
Dit problem ligger med at du sammenligner med strengen "GyldigKode" og ikke variablen GyldigKode. Så medmindre du faktisk skriver "GyldigKode" som det første, er de ikke ens. (På sit nuværende stadie er det ligemeget hvad du skriver i 'gentag kode'. Det korrekte er:

Fold kodeboks ind/udKode 

Du kunne også udskifte else if med bare en else. Medmindre der er andre tilfælde du vil tage stilling til som f.eks. 'quit' for at afslutte. Men dette har dog ikke noget med det ovenstående problem at gøre.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2009 15:33 af Bruger #14645
Nu er der kun 1 problem tilbage.. Ved While siger den at jeg ikke Bruger Gyldigkode nogensteder..?

Fold kodeboks ind/udKode 

nåhh.. hovsa tror det virker nu.

Nej.. Den siger stadig det der med While tingen..

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2009 16:08 af Bruger #14212
Det er pga. begrebet scopes. Variablen eksisterer kun inde i loopen, den er lokal. Hvis du vil have den til det skal du definere den uden for loopen. Hver gang den når udenfor '}' er alle variabler defineret indenfor '{ ... '} ikke tilgængelige; det er kun alt udenfor.

Og det er en god idé at initializere den også.

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.03.2009 16:26 af Bruger #14645
Fint nok.. Men nu siger den vaer gang jeg indtaster de 2 ting at de ikke passer.. Hvad fuck sker der!! ahh xD

Fint nok.. Men nu siger den vaer gang jeg indtaster de 2 ting at de ikke passer.. Hvad fuck sker der!! ahh xD

Prøv denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Kan du forklare hvad du har ændret? :)

Kan du forklare hvad du har ændret? :)

Okay. Jeg har ændret det følgende fra den kode du originalt postede:

- Ændret 'Gyldigkode' til Gyldigkode
Fordi det er det der er i variablen og ikke strengen 'Gyldigkode' du vil have fat i.

- Flyttet erklæringerne af variablerne Nykode og Gyldigkode udenfor (over) do { ... } while loopen.

Og det var alt :D

Virker stadig ikke -.-

Min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Kan du give mig fejlbeskeden fra compileren?

Efter din getline prøv at udskrive variablerne og se om teksten bliver gemt i dem:

Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 123 > >>
t