Forslag til programmerings projekt

Tags:    programmering

Hej folkens,

Skal snart i gang med selvvalgt programmerings projekt i porgrammering på C niveau, og ville lige høre om i havde nogle forslag til hvad jeg kunne lave?

Mvh. Jesper

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
når det nu er C-niveau, tror jeg ikke det er helt vildt fancy applikationer, de leder efter - jeg tror mere det er en basal forståelse for de programmeringsteknikker I har gennemgået.

Måske du skulle tage afsæt i, hvad for nogle sprog og teknikker I har arbejdet med i undervisningsforløbet, og så finde på noget interessant at lave ud fra det? Hvis I fx har arbejdet med gui-applikationer i Java kunne der være gulerod i at vise dine lærere, at du er blevet hammersej til dét - evt. kombinere det med nogle ting, I ikke har været inde over. Igen med java-eksemplet kunne det være, at I kun har bygget gui'er i Java/Swing - så kunne det være, du skulle prøve at lave en Java/GTK applikation istedet, og dermed vise at din forståelse for programmeringen rækker længere end tekstbogen - samtidig med at du viser at du rent faktisk kan de ting I har lært. :)

Ovenstående med java er som sagt kun et eksempel - min post kan koges ned til, at jeg synes du skal tage afsæt i noget I har lært, og så krydre det med noget I ikke har lært.

EDIT: Nu nævner du tilfældigheder, hvad med at lave et blackjack "spil", der beregner sandsynligheden for hvorvidt det kan betale sig at stå eller hit'e ved hver hånd, og fortæller dig det? :)

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2009 23:05 af Bruger #8223
Hvilket sprog? :P

Vil du vil lege med noget model-orienteret arbejde, ville jeg lave noget med lektionsplanlægning :P

Eller hvis du vil lege med noget sikkerheds-orrienteret, så lav en orm.

I PHP (eller gælder det som sprog) kunne du eventuelt lave et forum, twitter eller administrationsside.

Du kunne også arbejde med kryptologi og lave dig et program til at krypterer beskeder via RSA.

Hmm der er sku mange muligheder. Kender ikke så meget til faget i HTX, men tror du ikke sådan nogle helt fundamentalt er noget som de elsker?

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2009 22:57 af Bruger #5097
Sproget er for så vidt ligegyldigt, bare det er programmering.

Dvs. ikke html

Det eneste tip vi har fået af vores lærer er at tilfældighed er en god ting.

Dvs. for eksempel i forbindelse med lotto o.lign.

Hej Per,

Mange tak for dit indlæg, jeg havde også tænkt mig at jeg ville få noget af det gennemgåede stof ind under mit projekt, sammen med noget der stikker lidt ud over.

Tak for idéen med blackjack, den var rigtig god, jeg hopper den vej, men tager selvfølgelig ikke ligepræcis dit forslag, men laver det lidt om.

Mange tak, deler lige lidt point ud.

Ehm tilfældighed? Jamen så Jatzi. Det er vært fald utrolig basalt :P

t