når det nu er C-niveau, tror jeg ikke det er helt vildt fancy applikationer, de leder efter - jeg tror mere det er en basal forståelse for de programmeringsteknikker I har gennemgået.
Måske du skulle tage afsæt i, hvad for nogle sprog og teknikker I har arbejdet med i undervisningsforløbet, og så finde på noget interessant at lave ud fra det? Hvis I fx har arbejdet med gui-applikationer i Java kunne der være gulerod i at vise dine lærere, at du er blevet hammersej til dét - evt. kombinere det med nogle ting, I ikke har været inde over. Igen med java-eksemplet kunne det være, at I kun har bygget gui'er i Java/Swing - så kunne det være, du skulle prøve at lave en Java/GTK applikation istedet, og dermed vise at din forståelse for programmeringen rækker længere end tekstbogen - samtidig med at du viser at du rent faktisk kan de ting I har lært.
Ovenstående med java er som sagt kun et eksempel - min post kan koges ned til, at jeg synes du skal tage afsæt i noget I har lært, og så krydre det med noget I ikke har lært.
EDIT: Nu nævner du tilfældigheder, hvad med at lave et blackjack "spil", der beregner sandsynligheden for hvorvidt det kan betale sig at stå eller hit'e ved hver hånd, og fortæller dig det?
Indlæg senest redigeret d. 16.03.2009 23:05 af Bruger #8223