ANTAL POSTER MED SQL

Tags:    c++

Hejsa.

Jeg er i gang med at programmere et program med C# i Visual Studio, hvor brugernavn og password fra en tekstboks indsættes i en database med Access/SQL. Jeg har bare det problem, at brugernavnet ikke allerede må være i brug, og derfor vil jeg udtrække poster fra tabellen, der har brugernavnet, der er indtastet og derefter finde antallet af udtrukne poster. Selve select-forespørgslen og if-sætningen, der skal tjekke, om der blev fundet nogle poster i tabellen, er ikke noget problem. Jeg ved bare ikke, hvordan man i SQL tæller antallet af poster. Har prøvet at google det og bruger COUNT(*), men jeg har ikke kunnet få det til at virke. Jeg har også prøvet .Count koden i mit dataSet. Hvordan gør jeg?

/Mathias

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hehe, Bertel, det var sgu ret griner skrevet.

Du kan gøre noget alá det her:

SELECT COUNT(*) AS antal_poster FROM tabel_navn

Hvis COUNT(*) så er din eneste udtrækning, vil du kunne hente den med GetValue(0) metoden (med det index som argument, altså 0 da det er første og eneste udtrækning) i OdbcDataReader klassen.

Indlæg senest redigeret d. 14.04.2009 17:53 af Bruger #8985
Hvis man tager to + tegn og forskyder dem lidt i forhold til hinanden og derpå skubber dem sammen, kommer de til at ligne et #

Men det gør dog ikke at C# spørgsmål hører hjemme i C++ foraet. C# har sit eget forum:
http://www.udvikleren.dk/DotNet/Forum.aspx/15/

Okay, jeg er også helt ny i det her forum, og så så jeg C / C++ forum så jeg tænkte, at det måske var her, at jeg skulle poste det.

Indlæg senest redigeret d. 16.03.2009 20:33 af Bruger #14798
t