WYSIWYG

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Jeg har kigget meget rundt på nettet for at samle information til at lave egen WYSIWYG, men en ting jeg ikke kan blive helt enig med mig selv om, de store WYSIWYG editor er de lavet i Iframe altså design delen?

nogle der ved det, da jeg vil til at lave stor editor jeg ikke ønsker skal laves om pga. jeg har taget fejl af information

John

13 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er 3 artikler under JavaScript / AJAX, og de benytter sig af Iframe.

altså FCKeditor er i hvert fald lavet med Iframe. Jeg tror umiddelbart det er den letteste måde at gøre det på. Tror ikke det på nuværende tidspunkt er muligt at slå "editing" til på individuelle div felter så jeg tror også det er den eneste måde. Det er dog ikke lige mit speciale, så jeg er ikke helt sikker

Indbygget funktion??

Nå, men ja, hvis det for dig er "nemt at lave", så bruger de deres "egne" funktioner. Jeg vil foreslå at du kigger på artiklerne her på siden, da WYSIWYG i browsere er meget independant i forhold til den enkelte browser... :) Dvs. at den samme kode ikke kan bruges i FF og IE

Når du kalder javascript for java, så fortæller det mig at du er af en klart forkert opfattelse af hvad der kræves.
Samtidig når du betegner AJAX for et sprog har du igen langt fra sat dig ind i hvad javascript er.
AJAX er en metode og ikke et sprog.

Det er super fint at du vil bygge din egen WYSIWYG. Men det kræver mere end bare at sætte sig ned og tro at man skriver den slags færdigt over et par dage.

Det er rigtigt at der er indbyggede funktioner til at formatere tekst. De giver bare forskelligt output afhængig af browseren. Ud over dette, er der også mange andre ting der fungerer afhængigt af browseren, og det er desværre ikke bare noget man bare sådan udvikler.

Det er super fint med optimismen og du skal da også bare gå i gang. Men det er et større arbejde end hvad det lader til at du tror.

Men god fornøjelse med det. :)

Indlæg senest redigeret d. 14.03.2009 21:01 af Bruger #10216
Jeg har kigget meget rundt på nettet for at samle information til at lave egen WYSIWYG, men en ting jeg ikke kan blive helt enig med mig selv om, de store WYSIWYG editor er de lavet i Iframe altså design delen?

nogle der ved det, da jeg vil til at lave stor editor jeg ikke ønsker skal laves om pga. jeg har taget fejl af information

John

Brug det du finder bedst.

Det lyder nu ikke til at du har styr over det?

jeg snakker om de store, det er ikke prolemet med at lave det, jeg kan nem lave det, men vil vide hvad de store bliver lavet med, da det jo 90% må være en fordel

ja okey :)
tak for svaret, tror bare jeg koder min i iframe så :p
de laver funktionerne selv?, hvilket vel vil give bedste resultater til alle browser:p?
eller bruger de indbygget funktioner^^?

er også det jeg siger, men jeg har arbejdet utrolig meget med php og ajax;) så burde ikke have problemer^^

har arbejdet 1 gang før med WYSIWYG det var de funktioner der er indbygget i java, som auto laver bolt osv. som mig gav en del problemer med browsers

"Som auto laver bolt"??

Øhm, og tvivler på at du mener Java. Du mente Javascript right? :)

jaja undskyld -,- self. mener jeg javascript. sover vidst o.0

<< < 12 > >>
t