Nu har jeg brugt 3 timer på en metode! ..nogen der kan hjælpe?

Tags:    java

Hej

Jeg er igang med at lave en opgave, hvor jeg har problemer med min deposit-metode.

Problemet er at når jeg bruger metoden vil den ikke indsætte beløbet og skriver istedet: "Kontonummeret kan ikke findes." selvom det er det rigtige angivede nr!
Når jeg laver lidt om så kan den finde nogen af dem hvis jeg opretter flere og så nogen gange ikke.. der er ihvertfald noget galt, og jeg stirrer blind på det ligenu, så håber der er nogen som er behjælpelige..

* Indsætter beløbet på kontoen med det angivne kontonummer.
* Hvis der ikke eksisterer en konto med det angivne nummer, sker intet. Returværdi (som ovenfor).

Fold kodeboks ind/udKode 

har du prøvet bare at slette den yderste while løkke som efter min overbevisning er forkert?

Ja slet den yderste.

Jeg vil forsøge mig nu og vender tilbage.. Men tror det var det første som jeg prøvede..

Den laver en exception når jeg fjerner løkken:
java.lang.NullPointerException

Nogen der kan hjælpe?

Jeg kan personligt ikke lide at du både har en do..while og en for løkke til noget som faktisk kun kræver en af delene. Men ellers kan jeg faktisk ikke se nogen fejl. Sikker på at det ikke er et andet sted din kode fejler?

er dit account array længere end dit antal af accounts?

hvis det er skal du indlysende nok kun itererer til den antallet af accounts

Indlæg senest redigeret d. 13.03.2009 08:07 af Bruger #5620
er dit account array længere end dit antal af accounts?

hvis det er skal du indlysende nok kun itererer til den antallet af accounts

Enig her. En af pladserne i dit array må være tomt. Eller også er dit array ikke initialiseret.

Koden burde virke (altså finde kontoen med det rigtige ID, så hvis ikke den gør, er kontoen ikke i arrayet.

t