hjælp til et lille program

Tags:    c++ .net

Hejsa.

hvordan laver jeg et program der gør når man højreklikker på et billede/lyd/film så gemmer den det automatisk i en mappe jeg har forudsat. ?

Er det svært ??

Plz hjælp og husk på jeg er nybegynder ;)
-----------------------------------
<? echo \\\\\\\\\\\\\\"Programmering er dejligt, udfordrende og lærerigt!\\\\\\\\\\\\\\"; ?>

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hay
Ville det ikke være bedre at lave det i HTML / PHP ?

Du kan godt bruge den kompiler du har, men jeg tror du vil have nemmere ved at lave det i CBuilder, MS-VS eller .NET.

Hvad skal programmet bruges til ?

Hvis du vil lave det i C++, kan du lave det ved blot at bruge copy kommandoen til at gemme filen i dit bibliotek. Det skal reagere på en besked om at musen er blevet aktiveret der hedder WM_R**** (* = noget)

Tror jeg ville råde dig til at starte en ny tråd op der står for kopieringen. Kan gøres vhj. CreateProcess (Søg efter hvordan den virker). I den nye tråd kaldes en batch kommando ("copy") og når denne kommando er udført lukkes tråden igen...

Jeg har ikke lige tid til at begynde at skrive noget kode. Jeg bruger også selv en anden kompiler, men der er sikkert en der lige kan skrive noget af koden for dig så du kan komme igang...

Janus S. Andersen

Hay
Hvilken kompiler bruger du ???
CBuilder eller en anden compiler ?
Er det C++ du vil programmere dette i ?
Hvis det er C++ du programmere det i, så vil jeg sige der er lidt i det. Men ved ikke om man kan kalde det svært.

Måske for en nybegynder

Skriv lige igen, så skal der nok være en der kan hjælpe dig.

Janus S. Andersen

* Life is a dream in a programmers heaven *

Hay
Hvilken kompiler bruger du ???
CBuilder eller en anden compiler ?
Er det C++ du vil programmere dette i ?
Hvis det er C++ du programmere det i, så vil jeg sige der er lidt i det. Men ved ikke om man kan kalde det svært.

Måske for en nybegynder

Skriv lige igen, så skal der nok være en der kan hjælpe dig.

Janus S. Andersen

* Life is a dream in a programmers heaven *

Ups glemte at skrive compiler sprog m.m. ;)

Jeps jeg bruger Dev-C++ og sproget er så C++ ;)

Håber du vil hjælpe da jeg selv står og mangler programmet :P

-----------------------------------
<? echo \\\\\\\\\\\\\\"Programmering er dejligt, udfordrende og lærerigt!\\\\\\\\\\\\\\"; ?>

Nogle der vil hjælpe ?? :)

Nej for jeg kan jo ikke lave det som jeg spørg efter med php ?

Jeg vil have et program som gør når jeg højreklikker på et billede en film eller lyd så kan man trykke Gem og så når man trykker der gemmer den det bare i den mappe jeg har sagt til programmet...

Men lukket og så opretter jeg et nyt.

t