Hej eksperter, jeg bruger AppServ til at køre Apache på min computer, for at vise php filer på min pc, og det er har virket udemærket, lige indtil at jeg er begyndt at bruge et VB Script som en af mine klassekammerater har lavet, fordi at vi bruger proxy indstillinger på skolen.
Det problemet er, at proxy indstillinger er overskrevet, og jeg ikke kender de oprindelige, det drejer sig om følgende:
'******* sætter variable ************
Set shell = createobject("wscript.shell")
key = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyEnable"
overkey = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyoverRide"
zonekey = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMapKey"
proxkey = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyServer"
Det er filer som ligger på computeren, og som bliver overskrevet af mit script. Her er hele mit script:
'******* sætter variable ************
Set shell = createobject("wscript.shell")
key = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyEnable"
overkey = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyoverRide"
zonekey = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMapKey"
proxkey = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyServer"
'******* her spørger vi brugeren om han er på skolen ja/nej ***********
rc = msgbox("Brug Proxy Server (Ja = er på skolen Nej = er ikke på skolen... lol?) ?", vbYesNo + vbSystemModal + vbQuestion, "Svar på dette")
'******* her skriver vi de ønskede variabler til HKEY på den lokale pc ***********
if rc = vbYes then
shell.regwrite key,1,"REG_DWORD"
shell.regwrite proxkey,"10.1.0.1:8080","REG_SZ"
shell.regwrite overkey,"nora.uv.eucr.dk;www.eucr-net.dk;pluto.uv.eucr.dk;raptus.uv.eucr.dk;<local>","REG_SZ"
shell.regwrite zonekey,"nora.uv.eucr.dk;www.eucr-net.dk;pluto.uv.eucr.dk;raptus.uv.eucr.dk;<local>","REG_SZ"
else
shell.regwrite key,0,"REG_DWORD"
shell.regwrite proxkey,"","REG_SZ"
shell.regwrite overkey,"","REG_SZ"
shell.regwrite zonekey,"","REG_SZ"
end if