Open Source CMS til bruger-upload + salg

Tags:    diverse

Hej Alle Kære Udviklere!

Er der nogen, der kender et open source CMS, som tillader profiler at oprette sig, lave galleri hvor de kan uploade billeder til og sælge dem via én eller anden form for paypal eller anden sikker global betalingsform?

Hvis det ikke findes, hvad vil I så anbefale?

Mvh.
Bimbom

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Magento, det er et kæmpe system der kan stort set alt inden for e-commerce.

Hej Alle Kære Udviklere!

Er der nogen, der kender et open source CMS, som tillader profiler at oprette sig, lave galleri hvor de kan uploade billeder til og sælge dem via én eller anden form for paypal eller anden sikker global betalingsform?

Hvis det ikke findes, hvad vil I så anbefale?

Mvh.
Bimbom

Hej BimBom

Hvis du søger en mere community baseret løsning er det Liferay du skal kigge på. Den indeholder mulighed for oprettelse af MySpaces lignende områder. Personalisering og meget mere. Den indeholder også muligheden for oprettelse af billedgallerier, og der medfølger en shop, der er gearet til ikke materielle varer.

Det et stort det er JAVA :evil:

Joomla!

Cool...
Kender du til nogle sites, der benytter sig af disse funktioner, som jeg kan se?

Hvilke hosts er nemme at installere joomla på?
Findes der steder, hvor jeg ikke selv skal installere joomla, og hvor de holder øje med opdateringer mv? -Jeg ved det vil blive lidt dyrere, men det er jeg måske klar til at betale.

Indlæg senest redigeret d. 10.03.2009 11:29 af Bruger #12606
har du prøvet at google Joomla! - tror nok det er verdens største...

kan begge systemer have medlems-profiler ligesom www.tegnebordet.dk? hvor man har et billedegalleri som "medlem"

Jeg må lige kigge lidt nærmere på det.

Hvis Joomla kan, så hælder jeg den vej, fordi jeg allerede tidligere har købt to bøget om at lave joomla-sites. Og nu er det så nok på tide at få dem læst.

Medlemsprofilen med galleri og e-commercen er lige vigtige funktioner...

jepsen, det kan det sagtens

Brian, nu har jeg søgt en del, og jeg kan ikke finde et plugin til joomla, hvor medlemmer kan uploade deres egne billeder og de billeder kan tilknyttes et betalinssystem...

Er du meget inde i joomla?
Kan du kode php?

Jeg overvejer, at jeg måske skal alliere mig med en php-koder som evt. partner på projektet..

Tak for tippet.
Det slal undersøges nærmere... :)

t