Køb af bog.

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Hej!

Jeg har før lavet hjemmesider, da jeg var yngre. Dog var det dengang med frontpage og det var stort set så amatøragtigt det kunne blive :) Nu har jeg besluttet mig for at lære html og css helt fra bunden, så jeg ikke oplever de begrænsninger som et program som frontpage gav mig og jeg har allerede gennemgået et par tutorials på html.dk. Nu skal jeg snart til at finde ud af hvordan jeg kommer videre.
Jeg overvejer at købe denne bog: http://www.saxo.com/dk/item/joergen-farum-jensen-webdesign-illustreret-haandbog-2-udgave-e-bog.aspx Bogen er anden udgave hvor alle fejl osv er rettet. Den første udgave blev udgivet i 2002. Er bogen stadig til at bruge og ikke forældet? Og hvis nogle selv har bogen, må de gerne give en kommentar.

Jeg har første udgave af bogen liggende på hylden og nej den er ikke forældet. HTML, CSS, XHTML, Javascript og DHTML har ikke ændret siden.

Jeg må sige at det er et godt tilbud for bogen 75 kr er ikke meget for en bog på over 400 sider (det er 1. udgave vært fald).
Når det så er sagt må jeg altså indrømme at jeg ikke har brugt bogen så sindsyg meget, da jeg syntes html.dk's artikler lærte alt hvad man havde brug for - og endda meget hurtigt.

Bogen går virkelig i deltaljen med hver enkelt ting, så i modsætning til html kommer man ikke særlig hurtigt i gang, hvis det er det du håber på. Men har du ingen bog om sprogende så syntes jeg klart du burde have den, for det er altid godt at have noget ekstra at slå op i. Og det er altid godt.
Og især til den pris. Køb den, men regn nok med at det bliver en bog man bladre igennem bare for at finde noget interessant.
Syntes ikke det er en særlig god bog til at komme hurtigt i gang, eller at slå mere specifikke ting op i (for eksempel en attributte op i).
Men bogen kan fint bruges som uddybning, som en ekstra hjælp, hvis der er en specifik ting du lige skal have uddybet.

Det kan ofte godt betale sig at købe en bog, men den bedste måde er dog at prøve sig frem og se hvad andre laver og hvilke måder det bliver lavet på =]

Personlig kan jeg selv lide at lære ved hjælp af: "Hvad nu hvis man gør sådan her?" og se hvad man får ud af det.. Det kan gøre det sjovere og være lidt lettere at forstå de forskellige ting i både HTML og CSS..

- Martin Bille Broberg

Altså - I er nok klar over, at det er en e-bog? Og derfor digital?
Så synes jeg faktisk ikke den er så billig endda... :)

Jeg har selv haft meget glæde af denne:
http://www.amazon.com/CSS-Mastery-Advanced-Standards-Solutions/dp/1590596145

Men det er jo et temperament-spørgsmål, og det kommer også an på, hvor godt du i forvejen kan din HTML. :)

Ellers ville jeg nok købe Programmet Freamweaver fra Adobe og så købe en brugerhåndbog til programmet...

Tak for alle svarene :) Jeg har købt bogen, og umiddelbart ser det ud til at være en bog jeg kan drage meget nytte af. Den eneste ulempe er at jeg kun kan læse bogen i adobe digital editions.

Bimbom, hvordan fungerer dreamweaver? Målet var jo at jeg ville lære at kunne programmere en hjemmeside fra bunden.

Jamen Dreamweaver er bare meget visuel.
Du bruger stadig html og css til at opbygge din side, men et vindue viser dig hver eneste step,l hvad der sker...
Og det er også nemt at sætte fontstørrelse f.eks. lidt på samme måde som i word, hvor du skriver størrelsen og og skrifttypen osv. Og så laver programmet koden for dig.

Det er altid en fordel at vide sit grundlæggende html og css, når man laver den slags, men Dreamweaver hjælper dig bare lidt på vej, hvis du ikke lige kan huske, at der skal kolon dér eller et komma her...

DreamWeaver er meget godt til folk der ikke vil sidde og lave al kode selv.. Hvis man selv vil kode det hele kan jeg varmt anbefale notepad++ som et godt værktøj :) Det er et program der giver farver på tags og kan klare flere forskellige sprog =]

Hvis det er noget få dig så bare google.dk og søg på notepad++ det er den første side der kommer frem =]

Arr, kom da ind i det 21. århundrede :D

Prøv Aptana IDE hvis det er koden og ikke selve Drag'n'Drop delen der trækker.

Du kan se meget mere om Aptana på www.aptana.org ;)

Altså jeg bryder mig personligt ikke om DreamWeaver. Det er alt for kompliceret en editor, og selv om den har en masse smarte funktioner til tider, er de bare som kompliceret og ulogisk at det ikke er en hjælp. Nogle af funktionerne i programmet er for mig at se også nogen gange ubrugelige (jeg kan hvert fald ikke se det smarte i funktionerne).

Men Matin har ret. DreamWeaver er godt hvis du gerne vil lave hjemmesider med Drag'n'Drop og sådan noget.

Men hvis du skal kode fra bunden, så har du brug for en enkelt editor som kun har det du har brug for, og en rigtig god syntax farvning mm. så du kan overskue dine koder. En ftp-funktion så du kan arbejde "live" er for mig at se også uvurderlig.

Brug Notepad++, TSW WebCoder eller lign. DreamWeaver er for dyrt til det.

Troede bare at programmer som dreamweaver og frontpage ikke altid kodede rent? :) Jeg bruger skam allerede notepad++.

Personligt bruger jeg også notepad++, men det hænder, at jeg glemmer hvor skråstregen skal stå i et br-tag eller andet gøjl, og så synes jeg, at dreamweaver er fin!
Desuden skal man selv sætte ALLE tegn i fx. notepad++, hvor Dreamveaver gladeligt slutter hele din div af for dig. Og hvis man lever af at kode, vil jeg vove og påstå, at der er en del tid at spare dér...

Desuden har jeg hørt, at Dreamweaver har et plugin til CMS'en Joomla, og dét regner jeg snart med at skulle sætte mig ind i...

Men det er sandt. Man betaler en del for Dreamweaver, og hvis du allerede mestre notepad++, så har du nok ikke "brug for " Dreamweavers hjælp. :)

<< < 12 > >>
t