MsSQL - Få fjernadgang

Tags:    databaser

<< < 123 > >>
Hej alle sammen :)

Jeg står og skal have adgang til en MsSQL server fra en computer uden for det lokale netværk.

Jeg har nu prøvet med Microsoft SQL Server Management Studio Express at få adgang til serveren ved at indtaste IP'en som server navn samt login oplysningerne.

Problem er at den fortæller mig at programmet under standard indstillinger ikke tillader fjernadgang :(
Jeg har prøvet at slå alt til med Microsoft SQL Server Configuration Manager, men lige meget hjælper det :(

Er der nogen herinde som ved hvordan jeg får adgang til databasen? Det er lige meget hvilket program jeg benytter, bare det virker :) Ville dog ikke skade hvis det var et gratis program ;)

25 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Men igen... jeg tænker jo igen på server niveau, og der er du slet ikke... Du er jo bare en klient.

Lige præcis...

Er der evt. et sted hvor jeg kan teste, om det er min klient som er problemet eller om det er serveren? Evt. et sted hvor jeg kan få lov til at prøve at connecte til en MsSQL server ;)

Hmmm. Hvordan ser dit opstartsbillede ud? Altså hvad for dialog får du op når du starter din DBMS? Jeg er interesseret i hvad der står på Authentication feltet? Står der

Sådan her ser mit login ca. billede ud når jeg har indtastet login oplysningerne:
http://peecee.dk/upload/view/159615

Sikker på at det er SA og ikke sa? Jeg bruger altid sa, og mener at min CAOS lærer (Database og SQL lærer) sagde at den er case sensitive... Men ved det ikke. Har du installeret din DBMS i mixed mode? Dette er noget man skal gøre under installationen, og vi fik explicit at vide at vi skulle gøre dette under installationen til vores database/sql timer :)

Jeg har nu endelig fået adgang til en anden MsSQL server, og der var ingen problemer med at connecte til den :S

Problemet må derfor lægge hos min kunde og deres server opsætning :)

Jeg takker mange gange for din rigtig gode hjælp, Martin :) Det skal du selvfølgelig have points for :D

Rigtig god weekend til dig - og alle andre her på Udvikleren.dk :)

<< < 123 > >>
t