MsSQL - Få fjernadgang

Tags:    databaser

<< < 123 > >>
Hej alle sammen :)

Jeg står og skal have adgang til en MsSQL server fra en computer uden for det lokale netværk.

Jeg har nu prøvet med Microsoft SQL Server Management Studio Express at få adgang til serveren ved at indtaste IP'en som server navn samt login oplysningerne.

Problem er at den fortæller mig at programmet under standard indstillinger ikke tillader fjernadgang :(
Jeg har prøvet at slå alt til med Microsoft SQL Server Configuration Manager, men lige meget hjælper det :(

Er der nogen herinde som ved hvordan jeg får adgang til databasen? Det er lige meget hvilket program jeg benytter, bare det virker :) Ville dog ikke skade hvis det var et gratis program ;)

25 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Uhm. Altså har du brugeradgang til databasen? Sidder I bag en proxy?
Det jeg skriv i indledende post er ment til databaseadministratoren. Altså han skal sørge for at tillade for adgang udefra. Det er ikke dig som klient der skal sørge for det.

Martin, jeg har ikke fysisk adgang til databasen, da det er et firma som står for det. De har åbnet al den adgang som burde være nødvendigt for at kunne komme ind.

Mit problem er at jeg som klient, ikke kan få adgang så jeg kan arbejde i databasen :)

Jeg beklager, hvis det ikke har fremgået tydeligt nok ;)

Jeg fik nok ikke nævnt den detalje, beklager ;)

Det er ikke et hosting firma, men et firma som skal have lavet et stykke arbejde.
Jeg ved at både brugernavn og kode er korrekt, da jeg har dem fra den nuværende hjemmeside som connecter til databasen via php :)

De har åbnet adgang på porten samt for min ip, så det er nød til at være fra min computer at problemet opstår :(

Så jeg antager at de router porten på LAN. Godt. Password og user er korrekt. Hvad sprog laver du connectet i? Hvad for driver bruger du? En native? Hvordan gør du? Vi skal lige se lidt kode :)

Martin, hjemmesiden som findes alleredee, skal opgraderes. Jeg er derfor sat på opgaven at opbygge den påny, men alt skal gemmes i den nuværende MsSQL database hos kunden, fordi den er grundlag for deres regnskabspogram :)

Hjemmesiden er kodet på samme måde som ved MySQL, altså noget ala:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Mit problem er at jeg ikke kan få adgang til databasen hos kunden via Microsoft SQL Server Management Studio Express ;)
Jeg er jo nød til at kunne arbejde med databasen og dens struktur for at kunn lave mit arbejde :)

Indlæg senest redigeret d. 11.03.2009 14:05 af Bruger #8254
Det er rigtigt. Får du nogen form for fejlmeddelelse når du, i php, connecter til databasen? Hvad siger din DBMS?

Martin, alt virker fint i php :)

Mit problem har intet med php at gøre, men bare hvordan jeg får adgang til at arbejde med MsSQL databasen via et eller andet program, evt. Microsoft SQL Server Management Studio Express ;)

Hvis jeg ikke ved hvordan MsSQL database strukturen er, så kan jeg ikke lave mine foresprøgsler eller tilføje felter til databasen ;)

Jeg er helt med. Det kunne jo være at du ikke kunne forbinde fra php også. Forbinder du via mixed mode med din DBMS'en?

Jeg er helt med. Det kunne jo være at du ikke kunne forbinde fra php også. Forbinder du via mixed mode med din DBMS'en?

Helt okay :) Nej, ingen problemer med PHP...

Jeg ved desværre ikke helt vad du mener med mixed mode. Det er første gang jeg benytter MsSQl som database ;)

Jeg har bare installeret Microsoft SQL Server Management Studio Express ved at klikke en masse gange på Næste :P Skulle jeg have ændret noget undervejs?

Indlæg senest redigeret d. 12.03.2009 09:32 af Bruger #8254
Hmmm. Hvordan ser dit opstartsbillede ud? Altså hvad for dialog får du op når du starter din DBMS? Jeg er interesseret i hvad der står på Authentication feltet? Står der

<< < 123 > >>
t