Old School - Lets Batch

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hey.

Jeg sidder og roder med en gammel teknologi (Sprog om du vil), Batch (Eller Batching vil nogle måske kalde det), og jeg har egentligt ikke noget direkte formål, men, jeg vil lave et mindre batch script der kan overføre bestemte filer fra mit c-drev til min WebServer Automatisk :)

Det bringer så nogle spørgsmål:
1: Kan det overhovedet lade sig gøre?
2: Google giver mig lidt info, men, da det er evigheder siden jeg sidst har batch'et, så kan jeg dårligt nok huske hvordan man finder en fil :S

Nogen der kan hjælpe mig lidt igang, med kodestykker, og eventuelt nogle Danske vejledninger til at sætte mig igang?

Alt hjælp er værsat hjælp :)

Så er jeg så småt igang med nogle småting, og kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg får mit script til at reagere på knappen Y eller N på mit tastertur.

Any help?

har ikke lavet så meget batch i min tid, men tror du kan bruge noget ala det her:
http://www.computing.net/answers/dos/making-a-bat-file-to-get-input/12821.html

Du kan lave:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du bruger windows, så kan du overføre dine filer via ftp.
Opret en fil med følgende
Fold kodeboks ind/udKode 

Herefter kan du kalde ftp med følgende
ftp -ivs:fil_med_kommandoerne

Tak til Steffen, og tak til Bertel og Søren for at komme med kodning jeg kunne bruge.

Hey igen.

Tænkte..
Hvordan kan det være den ikke kan connecte til min WebServer?
Skal lige siges at min WebServer er Linux Debian og at jeg har oprettet både SHH og FTP på den :)

Mvh. Danni.

Det er fordi der er stå No i stedet for Yes i linie 1232 i .robot filen på din web-server...

Eller, hvordan skulle vi kunne vide det? Hvad er det der ikke kan connecte? Hvad forsøger du? Forsøger du at lave en FTP eller ???

Hejsa Bertel.

Det er Søren Jensens forslag jeg benytter mig af :)

Mvh. Danni.

Hejsa Bertel.

Det er Søren Jensens forslag jeg benytter mig af :)

Mvh. Danni.

Hvis du vil sikre at din upload er gået godt (eller gået som forventet) så kan du logge outputtet via
Fold kodeboks ind/udKode 

efter ftp kommandoen. Fil indeholder nu outputtet fra ftp-kommandoerne og dem skal du "bare" tjekke op imod en kendt sekvens for at se at de er ens.

Alternativt så kan du hente filen ned igen og samligne den med den overførte og hvis der ikke er forskel, så er overførelsen sandsynligvis gået godt.
/Søren

Danny, start med at checke om du kan hente filer med et almindeligt ftp program.

Hvis det virker, så start ftp.exe på normal vis, uden parametre. Skriv så kommandoerne, en af gangen og se hvad den svarer. De kommandoer du skal skrive er ca. de samme som Søren har "09-03-09 09:32".

Når du har det til at virke, så skriv dem i et script, som søren foreslår.

<< < 12 > >>
t